English

پیروز حناچی:

بدهی‌ها را پرداخت کردیم/ در ساختار شهرداری تغییراتی خواهیم داشت

شهردار تهران در جمع خبرنگاران گفت: به طور کلی در ساختار شهرداری یک سری تغییراتی خواهیم داشت زیرا بنا داریم تا شهرداری را چابک‌تر کنیم.

بدهی‌ها را پرداخت کردیم/ در ساختار شهرداری تغییراتی خواهیم داشت

به گزارش خبرگزاری موج، پیروز حناچی شهردار تهران در جمع خبرنگاران درباره لایحه دو فوریتی ارایه شده از سوی شهرداری تهران اظهار کرد: هم در بودجه سال ۹۷ و هم در بودجه سال ۹۸ پیش بینی فروش اوراق مشارکت شده بود و برای همین امر یک لایحه دو فوریتی آوردیم که به تصویب رسید.

وی افزود: امیدواریم با این فروش اوراق بتوانیم مشکلات حوزه ساخت و ساز و حوزه حمل و نقل عمومی را رفع کنیم و بتوانیم موضوع ورود ۱۰۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی  را دنبال کنیم.

حناچی تصریح کرد: دولت برای تأمین بودجه مورد نیاز برای توسعه حمل و نقل عمومی و همچنین بحث فروش اوراق مشارکت حمایت می کند اما امیدواریم سهم دولت افزایش پیدا کند.

شهردار تهران در خصوص تأخیر در ساخت پروژه‌ها و بهره‌برداری از آن گفت: ارتباط مستقیمی بین تامین هزینه‌ها و منابع با بحث تأخیر در ساخت پروژه‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: وقتی بودجه مورد نیاز یک پروژه تامین نمی‌شود طبیعی است که ساخت آن با تأخیر مواجه می شود زیرا نمی‌شود کار رایگان انجام داد.

شهردار تهران درخصوص تغییر و تحولات در شهرداری  تهران و اینکه گفته می‌شود معاون معماری و شهرسازی تغییر خواهد کرد گفت: بحث تغییر در حوزه معاونت معماری و شهرسازی در دستور کار نیست.

حناچی گفت:  به طور کلی در ساختار شهرداری یک سری تغییراتی خواهیم داشت زیرا بنا داریم تا شهرداری را چابک‌تر کنیم.

وی درخصوص بدحسابی شهرداری در فروش اوراق مشارکت در گذشته و اینکه همین امر باعث شده تا فروش اوراق مشارکت با بی میلی از سوی بانک عامل مواجه شود گفت: ما بدقولی‌های سابق را مرتفع کرده‌ایم و بدهی‌ها را پرداخت کرده ایم.

شهردار تهران درخصوص رنگی شدن شهر تهران و پروژه‌ای که قرار بود در عید نوروز انجام شود گفت: قرار نیست به تهران رنگ بپاشیم.

وی افزود: قرار است با حضور هنرمندان و براساس یک طرح منطقی اقدام به افزایش رنگ در شهر تهران کنیم.

حناچی درخصوص‌ تولید مسکن اجتماعی نیز گفت: بخشی از تولید مسکن اجتماعی به عهده شهرداری‌ها است.

وی ادامه داد شهرداری ها هم ابزارش را دارند و هم انگیزه آن را و ما همین الان هم چنین کاری را می‌کنیم مثل ساخت گرمخانه‌ها.

حناچی گفت: به دولت پیشنهاد دادیم تا به موجب قانون اجازه ساخت خانه‌ها را بدهد و دولت هم کمک‌هایی باید به شهرداری بکند که این موضوع به تایید دولت هم رسید.

وی در پاسخ به اینکه شما که مشکلات مالی دارید چگونه قرار است این کار را انجام دهید گفت: بالاخره الان دولت برای این کارها یک بودجه ای دارد و ما میخواهیم که این بودجه ها را به ما بدهند.

وی درخصوص‌ سفر یکی از معاونین شهرداری به یکی از کشورهای اروپایی و اینکه این موضوع در سامانه شفافیت قید نشده است و معاون مذکور هم پاسخگو نیست گفت: این یک رویه معمول است که یک سری کنفرانس‌های بین‌المللی برگزار می‌شود و معاونین شهردار هم حضور پیدا می‌کنند.

حناچی گفت من این موضوع را پیگیری میکنم و به خبرنگاران اطلاع خواهم داد اما باز هم تاکید می‌کنم که این یک رویه معمول است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه