English

پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور در ۳ روز آینده

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: روز چهارشنبه در شرق سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و روزهای پنجشنبه و جمعه در استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور در 3 روز آینده

به گزارش خبرگزاری موج، احد وظیفه ،  مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت آب و هوای کشور در چند روز آینده گفت: امروز (۱۳ مرداد) در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود و در ساعات بعد ازظهر در برخی مناطق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رشد ابر و بارش پراکنده رخ می‌دهد همچنین از بعدازظهر فردا (۱۴ مرداد) با شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر ابرناکی و بارش در غرب سواحل آغاز می‌شود.

وی در ادامه گفت: روز سه شنبه (۱۵ مرداد) در شمال آذربایجان شرقی، استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی وزش باد ، کاهش نسبی دما و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود همچنین در این روز بارش در شرق گیلان و غرب مازندران شدت دارد و دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه افزود: روز چهارشنبه (۱۶ مرداد) در شرق سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۶ و ۱۷ مرداد ماه) در استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه در پنج روز آینده پدیده غالب در شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد گاهی همراه با خیزش گرد و خاک خواهد بود، تصریح کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۵ و ۱۶ مرداد) به سبب افزایش سرعت وزش باد در منطقه زابل طوفان گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا رخ می‌دهد و در استان‌های خراسان جنوبی، کرمان و یزد وزش باد و خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست.

به گفته وی امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ مرداد) در دریای عمان و بعد از ظهر دوشنبه و سه‌شنبه (۱۴ و ۱۵ مرداد) نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۴ مرداد) صاف گاهی همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۹ و ۲۵ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه (۱۵ مرداد) نیز صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای ۳۸ و ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی