English

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در گفتگو با موج :

اجرای پروژه ها باید از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تسریع شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: ضرورت ایجاب می کند که فرمانداران استان تهران از محل اعتبارات ارزش افزوده تمهیدات لازم را برای تأمین اعتبارات برای توسعه عملیات آبخیزداری مبذول دارند.

اجرای پروژه ها باید از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تسریع شود

احمد طاهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج، در تشریح جزییات یازدهمین جلسه ستاد هماهنگی اجرای پروژه های آبخیزداری استان تهران گفت: از آنجائی که هدف اصلی اجرای پروژه های آبخیزداری کنترل سیل و تقویت سفره های آب زیرزمینی محسوب می شود و بسیاری از نقاط استان تهران با سیل خیزی و محدودیت منابع آبی روبرو است، بر این اساس ضروری بود تا فرمانداران استان تهران از محل اعتبارات ارزش افزوده تهمیدات لازم را برای تأمین اعتبارات مبذول دارند تا شاهد توسعه عملیات آبخیزداری در سطح استان باشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در ادامه افزود: خوشبختانه اقدامات موثری در سطح حوزه های آبخیز استان تهران انجام شده است و طی سال های اخیر و مخصوصا سال گذشته اعتبارات خوبی از محل صندوق توسعه ملی به اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری تخصیص یافته که در مجموع فرصتی بود برای مجموعه منابع طبیعی تا فعالیت های آبخیزداری به این واسطه توسعه یابد.

طاهری در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: از آنجایی که اجرای پروژه های منابع طبیعی اهمیت ویژه ای دارد ، بهتر است علاوه بر تسریع در اجرای پروژه های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، اجرای دیگر پروژه ها نیز از محل اعتبارات ملی و استانی مورد توجه جدی مسئولان قرار بگیرد.

وی  اعلام کرد: 19 پروژه آبخیزداری و آبخوانداری با اعتباری بالغ بر 280 میلیارد ریال در سال 98 در 6 شهرستان استان تهران به مرحله اجرا در خواهد آمد که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خواهد بود که این پروژه ها بخشی از مشکلات و تهدیدات زیست محیطی را مرتفع خواهد کرد

طاهری در خاتمه اضافه کرد: امیدواریم که مسئولان با نگاه ویژه و پیشگیرانه ای به ضروریات اجرای پروژه های آبخیز داری و آبخوانداری اهتمام کنند. چرا که در صورت رخداد حوادثی چون سیل فرودین ماه سال98 باید چندین برابر این اعتباراتی که با هدف پیشگیری هزینه می شود باید از بیت المال خرج جبران خسارت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی