English

پرویز فتاح:

سیاست را بلدیم ولی در کمیته امداد، سیاسی عمل نکردیم

رئیس سابق کمیته امداد امام خمینی گفت: در کمیته امداد، سیاسی عمل نکردیم. البته بلدیم و سیاست را می فهمیم ولی این مکان جای سیاسی کاری نیست.

سیاست را بلدیم ولی در کمیته امداد، سیاسی عمل نکردیم

به گزارش خبرگزاری موج، پرویز فتاح ، رئیس سابق کمیته امداد امام خمینی در مراسم تکریم خود که امروز (1 مرداد) برگزار شد، اظهار کرد: در کمیته امداد، سیاسی عمل نکردیم. البته بلدیم و سیاست را می فهمیم ولی این مکان جای سیاسی کاری نیست.

وی افزود: شعار ما در بدو ورود به امداد، تلاش برای افزایش اعتماد عمومی بود و امروز تمامی شواهد بر تحقق این امر گواهی می دهد و بزرگترین توفیق این بوده که معتمد مردم بودیم.

وی با اشاره به اینکه چتر باید به اندازه نظام باشد چرا که در کشورهای اطراف هم زیر سایه امام هستند، تصریح کرد: آرامش جامعه هدف گواه فعالیت های انجام شده در این نهاد است.

فتاح گفت: رویکرد ما تکریم ارباب رجوع بوده و توانستیم دربرابر مددجویان این موضوع را رعایت کنیم و خاضع باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تواضع در برابر فقرا و ایتام، بزرگی مسئولان ما خواهد بود و من سعی کردم در این مدت مددکار باشم.

رئیس سابق کمیته امداد امام خمینی تأکید کرد: بزرگترین شبکه مشارکت مردمی در حال حاضر شکل گرفته به طوری که ۷ هزار حامی و چند میلیون صندوق خانگی داریم.

فتاح ادامه داد: افزایش قابل توجه تسهیلات قرض الحسنه اشتغال، افزایش دوبرابری تعداد مددکاران، پرداخت وام قرض الحسنه بدون سود بانکی و غیره از جمله اقدامات این چند سال بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر صندوق امداد ولایت دو هزار میلیارد اعتبار دارد، گفت: در این صندوق وام قرض الحسنه بدون کارمزد پرداخت می شود و نظام باید تصمیم بگیرد تا همه بانک ها به سمت قرض الحسنه بیاید و سودی از مردم نگیرد.

رئیس سابق کمیته امداد امام خمینی ادامه داد: کمیته امداد فرامذهبی عمل کرده به طوری که تمام ایتام در کردستان و بلوچستان حامی شان شیعه هستند.

وی با اشاره به اینکه ۱۷۰ سفر استانی طی این چهار سال انجام شده است، یادآور شد: در این بازدیدها به منازل مددجویان حتی در مناطق مرزی و دورافتاده و استان های محروم رفتیم.

فتاح گفت: از مسئولین و نظام خواهش می کنم اگرجایی قرار است از نفت و غیره به واسطه تحریم ها و مشکلات کم کنیم، تو رو خدا از محرومان کم نکنید چرا که با دعای این افراد، مجدداً به خزانه باز می گردد.

رئیس سابق کمیته امداد امام خمینی تصریح کرد: خیلی از گره ها باز شده ولی گره های زیادی همچنان مانده است و نگذاریم در این سختی روزگار و تورم نفس گیر و تحریم ها، محرومان و نیازمندان زیر دست و پا له شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه