English

خدمات رسانی کمیته امداد به سیل زدگان اعلام شد

معاون کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه ۳۰۰۰ یخچال خریده‌ایم که هر کدام ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تمام شده است گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان هم هزینه تعمیر و ۲۰۰ میلیارد تومان هم هزینه سایر خسارات کار و دام شده است.

خدمات رسانی کمیته امداد به سیل زدگان اعلام شد

به گزارش خبرگزاری موج، فاطمه رهبر ،  معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی که در وزارت کار برگزار شد با بیان اینکه از روزهای اول ستادی در کمیته امداد برای رسیدگی به امور سیل زدگان تشکیل شد اظهار کرد: به همه استان‌ها سرکشی داشته و خواهیم داشت. نیازسنجی در ۱۶ استان کشور انجام و مشخص شده است که در مجموع ۴۳ هزار و ۱۱۷ خانوار تحت پوشش ما خسارت دیده‌اند.

وی افزود: ۱۰ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی نیاز به بازسازی و حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی نیازمند تعمیر هستند. خانه‌ها بیمه حوادث بودند و انتظار داشتیم بیمه بخوبی وارد شود. حداقل قیمت ساخت یک واحد ۵۰ تا ۶۰ متری، ۶۰ میلیون تومان است و به این ترتیب ۶۰۰ میلیارد تومان برای احداث منازل نیاز داریم، اما بیمه می‌گوید برخی خانه‌ها خشت و گلی است و نهایتا ۵ میلیون می‌دهد که تا کنون هم نداده است.

معاون کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه ۳۰۰۰ یخچال خریده‌ایم که هر کدام ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تمام شده است گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان هم هزینه تعمیر و ۲۰۰ میلیارد تومان هم هزینه سایر خسارات کار و دام شده است.

رهبر ادامه داد: در مجموع هزار میلیارد تومان نیاز داریم اما بیمه تا الان ۲۰ میلیارد تومان به ما داده است. این هزار میلیارد تومان را چگونه باید تامین کنیم و پاسخگوی نیازها باشیم؟ ۸۲ میلیارد تومان برای تامین لوازم خانگی مددجویان نیاز داریم. آقای فتاح قول داد منازل را طی ۹ ماه بسازیم و تحویل دهیم که بالاخره این کار را انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه ابتدای سال مستمری ۵۲ هزار خانوار را سه برابری واریز کردیم عنوان کرد: ۵۸ میلیارد تومان وام قرض الحسنه از محل صندوق امداد ولایت دادیم و ۷.۵  میلیارد برای ودیعه مسکن پرداخت کردیم. با همکاری بنیاد علوی و برکت ۳۶ میلیارد سبد غذایی و ۴۴ میلیارد برای تکمیل بسته لوازم خانگی صرف شد.

رهبر ادامه داد: به استان ها برای ۱۶ هزار خانوار سهمیه مستمری دادیم که مددجوی ما نبودند اما اکنون نیازمندند و باید مستمری دریافت کنند. ۱۰ هزار نفر دیگر هم شناسایی شدند که بودجه‌ای برای آن نداریم.

معاون کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه حدود ۲۵۰۰ طرح خودکفایی و اشتغالمان در جریان سیل از بین رفت گفت: ۲۲۰۰ دام و طیور نیز از بین رفتند. برای اقساط وام های بانکی مددجویان نیز فرصت چندماهه برای تسویه گرفتیم.

وی با بیان اینکه مددجویان باید از لحاظ روحی بازتوانی و تقویت شوند و احتیاج داشتیم که پشتیبانی مددکاری و مشاوره‌ای داشته باشیم اظهار کرد: در نهایت تامین اعتبارات مسئله مهمی است. ما قول داده‌ایم و این کارها را انجام می‌دهیم. تا کنون ۲۴۲ میلیارد تومان کمک مردمی داشتیم که ۱۷۸ میلیارد تومان کمک کالایی و ۶۴ میلیارد تومان نقد بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه