English

محمد سالاری:

امضاهای طلایی روز به روز در حال افزایش است

عضو شورای شهر تهران گفت: قرار بود با طرح تفصیلی همه مردم حقوق و شرایط خود را در سامانه ببینند امضاهای طلایی از بین رود ولی این موضوع نه تنها محقق نشد بلکه روز به روز در حال افزایش است.

امضاهای طلایی روز به روز در حال افزایش است

به گزارش خبرگزاری موج، محمد سالاری ،  عضو شورای شهر تهران  در جلسه شورای شهر تهران درباره طرح الزام شهرداری به ارائه لایحه فرآیند صدور پروانه عملیات ساختمانی و گواهی پایان کار، گفت: یکی از مهمترین مشکلات و چالش‌های شهرداری که سبب فساد، رانت و نارضایتی مردم شده است،‌در حوزه شهرسازی و معماری بوده که این مسئله سابقه تاریخی هم دارد.

وی افزود: البته 20 سال پیش نحوه صدور پروانه بهتر از حالا بود در حالی که آن زمان سامانه برخط و هوشمند هم وجود نداشت. 

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: با راه‌اندازی دفاتر الکترونیک در شهر تهران قرار بود بخشی از این مشکلات برطرف شود و برون‌سپاری صورت گیرد تا رضایت‌مندی‌ها افزایش یابد ولی متأسفانه این موضوع محقق نشد.

سالاری گفت: در 123 دفتر در 123 ناحیه ایجاد و 1800 نیرو به کارگیری شد ولی به صورت کامل شهرسازی مناطق برون‌سپاری نشده است و قرار بود تنها طرح تفصیلی برای شهرداری باشد و بقیه موضوعات برون‌سپاری شود.

وی با اشاره به اینکه مردم اکنون برای موضوعات ساخت و ساز باید هم به دفاتر و همه به شهرداری مراجعه کنند گفت:‌این مسئله سبب موازی‌کاری در شهرداری و دفاتر خدمات الکترونیک شده و اکنون وقت آن است که تصمیم شجاعانه بگیریم و تکلیف این قضیه را مشخص کنیم. 

این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد:‌ 90 درصد مراجعات مردم به شهرداری از حوزه شهرسازی و معماری است و بیشترین نارضایتی هم در همین جا وجود دارد شهرداری باید تکلیف را مشخص کند و این مسئله تنها با رویکرد حل می‌شود و نیازی به بودجه برای اجرا ندارد.

وی گفت:‌آقای حناچی در این مورد قول داد و بارها این موضوع را ما مطرح کردیم البته آقای گلپایگانی اقداماتی انجام دادند که ما نگرانیم و اینکه گفتند مهندس همراه،‌ همراه مالک باشد ما به نگاهش احترام می‌‌گذاریم ولی این مشکل را حل نمی‌کند.

وی عنوان کرد: قرار بود با طرح تفصیلی همه مردم حقوق و شرایط خود را در سامانه ببینند امضاهای طلایی از بین رود ولی این موضوع نه تنها محقق نشد بلکه روز به روز در حال افزایش است. 

وی افزود: بر اساس آمار شهرداری در حال حاضر در منطقه یک 541 روز میانگین انتظار صدور پروانه در سال گذشته بوده است که در سایر مناطق نیز آمار بالایی دارد. البته برخی از دوستان با دستکاری سامانه گفتند که مشکل تقصیر شهروندان است که صدور پروانه برایشان طول می‌کشد.

این عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه در حال حاضر گرفتن صدور پروانه هفت خوان رستم شده است،‌گفت:‌ اکنون بخشی از وقت مردم در سازمان‌هایی که برون‌سپاری شده همچون فضای سبز، شورای شهر و ... تلف می‌شود. کل پرونده‌های ما در سال در شورا کمتر از 100 مورد است ولی پیگیری آن گاهی بیش از یکسال طول می‌کشد.

وی تأکید کرد: اکنون که شهرداری در حوزه سامانه‌های هوشمند‌سازی رتبه نخست را دارد باید تبلور عینی آن در صدور پروانه باشد و اقدامات ما در شهر، شهروندمحور انجام گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه