English

سرهنگ ماندگار خبر داد؛

معضل سرقت ناشی از مسائل اقتصادی است/ افزایش دستگیری سارقان

معاون اجتماعی پلیس پیشگیری ناجا گفت: معضل سرقت عمدتاً ناشی از مسائل اقتصادی است و در سه ماهه اول امسال کشف سرقت ۳۸ درصد و دستگیری سارقان ۲۷ درصد رشد داشته است.

معضل سرقت ناشی از مسائل اقتصادی است/ افزایش دستگیری سارقان

به گزارش خبرگزاری موج، سرهنگ علی ماندگار ،  معاون اجتماعی پلیس پیشگیری ناجا درباره جزئیات این خبر گفت: بررسی آمار مقایسه‌ای سه ماهه اول سال ۹۸ با مدت مشابه آن در سال گذشته حکایت از موفقیت مجموعه پلیس پیشگیری در افزایش ۳۸ درصدی کشف جرم سرقت و دستگیری ۲۷ درصدی سارقان در حوزه ماموریتی پلیس پیشگیری دارد.

وی با اشاره به اهمیت امنیت پایدار در توسعه جوامع بر لزوم مشارکت و همراهی مردم با پلیس در مواجهه با جرایمی نظیر سرقت و راهکارهای جلوگیری از این پدیده شوم تاکید کرد.

معاون اجتماعی پلیس پیشگیری ناجا یکی از مسائل بسیار مهم جوامع امروزی را تأمین امنیت مالی برای شهروندان دانست و افزود: دولت‌ها همواره می‌کوشند تا سرمایه‌گذاری‌های کلانی در زمینه تثبیت امنیت انجام دهند؛ از طرفی کارشناسان حوزه امنیت نیز بر این باورند که گرچه تامین امنیت وظیفه دولت‌ها محسوب می‌شود؛ لکن با توجه به چالش‌های همیشگی این حوزه، امنیتی پایدار و با ثبات خواهد بود که مشارکت شهروندان را به همراه داشته باشد.

سرهنگ ماندگار ادامه داد: یکی از معضلاتی که پلیس اکثر کشورها با آن مواجه هستند افزایش انحراف و جرایم به ویژه سرقت است؛ معضل سرقت عمدتاً ناشی از مسائل اقتصادی است و هر قدر اعضای جامعه نسبت به آن بی‌تفاوت باشند میزان وقوع  آن افزایش خواهد یافت.  

سرهنگ ماندگار تصریح کرد: در این راستا مشارکت مردم می تواند به عنوان یک عامل سازنده نقش آفرینی نماید؛ چرا که نمی توان از وقوع سرقت به صورت مطلق پیشگیری کرد ولی می توان در کمیت آن تأثیر گذاشت و میزان وقوع آن را کاهش داد.

وی در خصوص لزوم همکاری های مستمر شهروندان با پلیس و نهادهای مردمی گفت: وقتی مشارکت مردم با پلیس به حد قابل قبولی برسد می توان پذیرفت که پلیس در پیشگیری از وقوع جرایم به خصوص جرم سرقت تا حد زیادی موفق و کارآمد است، از این رو مردم می توانند یاری رسان پلیس در ایجاد امنیت پایدار باشند.

 معاون اجتماعی پلیس پیشگیری ناجا خاطرنشان کرد: مشارکت مد نظر پلیس مربوط به زمان و یا یک منطقه خاص نیست و هرگاه مردم  بدون توجه به زمان و مکان خاص با پلیس مشارکت کرده‌اند، شاهد امنیت پایدارتری بوده‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی