English

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور:

۲.۵ درصد از درآمد کودکان زباله‌گرد سهم خودشان می‌شود!

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان گفت: بر اساس گزارش انجمن حمایت از حقوق کودکان که چندی پیش منتشر شد، ۲.۵ درصد از درآمد کودکان زباله‌گرد در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

۲.۵ درصد از درآمد کودکان زباله‌گرد سهم خودشان می‌شود!

به گزارش خبرنگار رفاه و آسیب های اجتماعی خبرگزاری موج ، حبیب‌الله مسعودی‌فرید در نشست خبری پیش از ظهر امروز رییس سازمان بهزیستی کشور که به مناسبت سی و نهمین سالگرد تاسیس بهزیستی و گرامیداشت هفته بهزیستی برگزار شد، گفت: طی سه هفته گذشته در تهران حدود ۲۳۰ کودک کار جمع‌آوری شدند که در حین ساماندهی آنان متوجه شدیم از میان آنان۵۳ درصد آنها از مهاجران اتباع بیگانه بودند که فاقد اوراق هویتی هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه سیاست ما در سازمان بهزیستی در حوزه رعایت حقوق کودک خلاصه می شود، تصریح کرد: بر اساس گزارش انجمن حمایت از حقوق کودکان که چندی پیش منتشر شد، ۲.۵ درصد از درآمد کودکان زباله‌گرد در اختیار آنها قرار می‌گیرد. در مورد کودکان خیابانی نیز موضوع به همین شکل است و عزت این کودکان در خیابان ها لگدمال می‌شود و معلوم نیست در آینده چه شخصیت هایی از انان به منصه بروز و ظهور برسد.

مسعودی‌فرید در زمینه ساماندهی کودکان، با بیان اینکه مرحله اول طرح ساماندهی به احراز هویت کودکان مرتبط می شود، ادامه داد: در صورتیکه این کودکان بعد از خروج از مراکز بار دیگر در خیابان دیده شدند، نسبت به وضعیت گذشته آنها اطلاعات کافی داشته باشیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در ادامه افزود: همچنین در مرحله بعد این کودکان توسط کادر پزشکی مورد معاینه قرار می‌گیرند. به عبارتی دیگر بعد از جذب این کودکان در خیابان و انتقال آنها به مرکز فوریت‌های اجتماعی شهرداری این اقدامات باید انجام بگیرد و سپس کودکان در صورتی که جزو اتباع بیگانه باشند به مرکز ویژه خود و در صورتی که کودکان ایرانی باشند به مرکز دیگری منتقل می‌شوند.

وی در خاتمه در خصوص وضعیت کودکان خیابانی و اقداماتی که در زمینه ساماندهی انان در سازمان بهزیستی انجام شده، خاطر نشان کرد: در حال حاضر وضعیت ساماندهی کودکان کار بهتر شده و باید با همکاری هم کار را جلو ببریم تا آینده بهتری برای کودکان رقم بزنیم و امیدواریم در این راه سایر سازمان ها هم مانند شهرداری، وزارت بهداشت و ... پای کار بیایند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه