English

علت بازداشت محمد جواد حق‌شناس مشخص شد

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران درباره علت بازداشتش گفت: مساله مربوط به پست اینستاگرامی بنده است که شب بیست و سوم شب ماه رمضان آن را منتشر کرده بودم. من یک کلیپ صوتی با عکس خانم لیلا تهرانچیان که یکی از هنرمندان و خوانندگان با سابقه در حوزه موسیقی سنتی را منتشر کردم.

علت بازداشت محمد جواد حق‌شناس مشخص شد

به گزارش خبرگزاری موج، محمد جواد حق‌شناس ، عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در حاشیه آغاز جلسه شورای شهر امروز ( 16 تیر ) درباره احضار و بازداشتش در روز گذشته گفت: حدود 3 تا 4 هفته پیش تماس تلفنی با یک شماره چهار رقمی داشتم و از این طریق به من اعلام شد که از پلیس اخلاقی تماس گرفته‌‌اند و انتظار داشتند که فردای تماس به پلیس مراجعه کنم و من اعلام کردم که با دعوت تلفنی امکان حضور ندارم. 

وی افزود: 26 خرداد یک احضاریه به دفتر من واصل شد که از طریق آن اعلام شده بود به عنوان متهم باید در دادسرا حضور یابم و اگر طی 5 روز حضور پیدا نکنم جلب خواهم شد. 

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: پس از این مساله موضوع را به رئیس شورای شهر منتقل کردم و وی علت را جویا و مشخص شد مساله مربوط به پست اینستاگرامی بنده است که شب بیست و سوم شب ماه رمضان آن را منتشر کرده بودم. من یک کلیپ صوتی با عکس خانم لیلا تهرانچیان که یکی از هنرمندان و خوانندگان با سابقه در حوزه موسیقی سنتی را منشتر کرد. در این کلیپ  این خانم قرائت آیه 7 و 8 سوره آل عمران را که در ادبیات عرفانی به ربنا مشهور است اجرا کرده بود.

حق‌شناس با بیان اینکه  این کلیپ کمتر از یک دقیقه بود، گفت: سرانجام من به دادسرا مراجعه کردم و بازپرس اعلام کرد که تشویق مردم به فساد اتهام من است که این مساله با اعتراض بنده مواجه شد. 

وی با اشاره به اینکه روز گذشته به دادسرای ارشاد شعبه 2 بازرسی مراجعه کردم گفت: بازپرس به من اعلام کرد که بارگذاری صوت بانویی که حجاب شرعی و مجوز خوانندگی ندارد و عملا مردم را به فساد تشویق می‌کند اتهام شما است همچنین بیان داشتند که به دلیل مسئولیت من در کمیسیون فرهنگی چنین مساله‌ای نباید انجام می‌گرفت. 

حق‌شناس گفت: بعد از این ماجرا وثیقه 200 میلیون تومانی برای من تعیین کردند و من این میزان وثیقه را نداشتم بستگانم هم که ا علام آمادگی کردند نپذیرفتم چرا که معتقد بودم پذیرفتن این مساله همراهی با ادعای نادرست است و سرانجام حکم جلب من بازداشت شد. 

وی خاطرنشان کرد: سرانجام من از ساعت 12:30 تا 5 بعدازظهر در دادسرای ارشاد کنار دیگر زندانیان که اتهام‌های متفاوتی داشتند بودم و ساعت 5 عصر سه تن از اعضا به دادسرا آمدند و تلاش کردند اقداماتی انجام دهند. 

وی با اشاره به اینکه آقایان خلیل‌آبادی،‌ نظری و رسولی در دادسرا حاضر شدند، گفت: پس از صحبت با بازپرس دوستان مصّر بودند که پست اینستاگرامی را بردارم و من گفتم اگر حکم قضایی انجام دهید پس را برمی‌دارم و سرانجام من پذیرفتم که این موضوع انجام گیرد. 

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: برای من خارج از باور بود که این موضوع را بپذیرم چرا که این موضوع در راستای تحقق نگاهم بود و حتی راضی بودم که به بازداشتگاه تهران بزرگ منتقل شوم ولی به جهت اینکه امکان سوء تفاهم داشت و اصرار همکاران نیز ایجاد شد متن مورد نظر را برداشتم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه