English

پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور در ۵ روز آینده

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: بیشترین مقدار بارش در بعد ازظهر امروز (۹ تیرماه) در گیلان غرب مازندران، اردبیل پیش‌بینی می‌شود. افزون بر این فردا (۱۰ تیرماه) بیشترین مقدار بارش در استان‌های گیلان، مازندران و غرب گلستان رخ خواهد داد.

پیش بینی وضعیت آب و هوای کشور در 5 روز آینده

به گزارش خبرگزاری موج احد وظیفه ،  مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت آب و هوای کشور گفت: امروز ( ۹ تیر ) در استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی از بعدازظهر بارش باران ، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

وی تاکید کرد: فردا (۱۰ تیرماه) همین وضعیت در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی ادامه خواهد داشت. در روز سه‌شنبه (۱۱ تیر) بارش به سواحل دریای خزر محدود و بعدازظهر همین روز به‌تدریج سامانه از نوار شمالی خارج می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۲ و ۱۳ تیرماه) آسمان در اغلب مناطق کشور صاف خواهد بود، گفت: بیشترین مقدار بارش در بعد ازظهر امروز (۹ تیرماه) در گیلان غرب مازندران، اردبیل پیش‌بینی می‌شود. افزون بر این فردا (۱۰ تیرماه) بیشترین مقدار بارش در استان‌های گیلان، مازندران و غرب گلستان رخ خواهد داد.

وظیفه با بیان اینکه طی امروز و فردا (۹ و ۱۰ تیرماه) دریای خزر مواج خواهد بود، گفت: کاهش دمای ۷ تا ۱۰ درجه‌ای در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: از بعدازظهر فردا (۱۰ تیرماه) تا اواخر هفته به‌ویژه در ساعات بعدازظهر در شمال شرق، شرق به ویژه منطقه زابل و تا روز چهارشنبه (۱۲ تیرماه) در سمنان، جنوب تهران، اصفهان، یزد و استان‌های مرکزی و قم وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: بعدازظهر فردا و طی روز سه‌شنبه (۱۱ تیرماه) خلیج فارس مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه امشب هوای تهران صاف و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود، گفت: فردا ( ۱۰ تیرماه) آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری، در بعد از ظهرهمراه با وزش باد و گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. دمای پایتخت در این روز در گرم‌ترین زمان به ۳۶ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان به ۲۵ درجه سانتیگراد می‌رسد همچنین پس‌فردا (۱۱ تیرماه) هوای تهران کمی ابری همراه با وزش باد، گاهی افزایش ابر و با احتمال گرد و خاک خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز به ۳۳ و ۲۲ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه