English

پیگیری های خبرگزاری موج نتیجه داد؛

اسناد تعلیق فعالیت توهین کنندگان به قوم لر / مردم منتظر برخورد با سفارش دهنده آگهی هستند

با پیگیری های خبرگزاری موج، فعالیت شرکت توهین کننده به قوم لر در یزد تعلیق شد، اما این پایان کار نیست و مردم منتظر برخورد با سفارش دهندگان این آگهی توهین آمیز هستند.

اسناد تعلیق فعالیت توهین کنندگان به قوم لر / مردم منتظر برخورد با سفارش دهنده آگهی هستند

به گزارش خبرگزاری موج، در روزهای اخیر و در فضای مجازی تصویری دست به دست شد که نشان می داد یک شرکت کاریابی به سفارش یک شرکت فولادی به دنبال جذب نیرو بود که در این بین هموطنان لر مورد توهین قرار گرفتند.

در این آگهی که برای جذب نیرو در کانال تلگرامی کاریابی کارآفرینان یزد منتشر شده، آمده است که شرکت فولاد به دنبال جذب یک کارگر ساده است که باید زیر 46 سال بوده و لر نباشد!

در همین ارتباط، سیدابوالقاسم آزادی مدیر کاریابی کارآفرینان یزد که این آگهی توهین آمیز را منتشر کرده بود، در گفتگو با خبرنگار موج از مردم عذرخواهی کرد، اما این عذرخواهی پایان کار نبود.

محمد فتاحی رییس اداره کار شهرستان یزد نیز وعده داد که موضوع در کمیته تخلفات بررسی و در صورت اثبات تخلف با آگهی دهنده و شرکت کاریابی کارآفرینان یزد که این آگهی موهون را منتشر کرده، برخورد می کند.

از سوی دیگر حاتم شاکرمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز تاکید کرد که با عوامل موسسه توهین کننده به قوم لر برخورد قاطع می شود.

کارآفرینان یزد

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: برخورد با موسسه کاریابی کارآفرینان یزد در حیطه وظایف زیر مجموعه آقای منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال است اما، توهین به هر قومی نه از نظر قانونی، نه شرعی و نه از دیدگاه این وزارتخانه پذیرفتنی نیست و مردود است.

شاکرمی، افزود: اینکه این موسسه در آگهی خود «شرکت فولاد»، یک قوم بزرگ را دستمایه ناهنجاری خود قرار دهد پذیرفته نیست و به زودی موضوع در دستور کار قرار گرفته و با عوامل این ناهنجاری شیطنت آمیز برخورد می شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: در این میان هم شرکت آگهی دهنده و هم موسسه کاریابی انتشار دهنده مقصر هستند و باید پاسخگوی این ناهنجاری باشند. لذا موضوع توهین به قوم لر در حال پیگیری است و این قوم بزرگ بدانند که مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا حصول نتیجه مطلوب و برخورد قانونی با عاملان این آگهی موهن، موضوع را پیگیری خواهد کرد.

از سوی دیگر مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی نیز روز گذشته به خبرنگار موج گفت: توهین کنندگان به هموطنان لر در یزد توبیخ شدند.

محمد اکبرنیا اظهار داشت: پس از اطلاع از این موضوع با مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان یزد تماس گرفته و وی مامور بررسی پرونده و ارائه گزارش شد.

مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی های وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی تصریح کرد: تذکرات جدی به مدیریت شرکت کاریابی کارآفرینان یزد که چنین آگهی توهین آمیزی را منتشر کرده، امروز از طریق اداره کل کار استان یزد داده شده و مقرر گردید در صورت تکرار چنین اشتباهی، مجوز شرکت به طور دائم باطل شود.

اکبرنیا گفت: همچنین برخوردهای قانونی لازم با مدیریت این شرکت نیز انجام شده است.

وی بیان داشت: ضمن اینکه مقرر گردید پرونده به صورت دقیق تر نیز بررسی شود  و اگر مشخص شد که شرکت فولاد چنین آگهی به شرکت کاریابی کارآفرینان یزد سفارش داده، با مدیریت این شرکت نیز طبق قانون برخورد خواهد شد.

حال از استان یزد خبر می رسد که فعالیت شرکت کاریابی کارآفرینان یزد تعلیق شده است.

در این ارتباط دو سند در اختیار خبرنگار موج قرار گرفت.

یزد یزد

در سند نخست، محمد فتاحی مدیر اداره کار یزد در نامه ای به مدیر شرکت کاریابی کارآفرینان با تاکید بر احراز تخلف این شرکت، به مدیر آن اخطار داده است.

در سند دوم محمد حسین ریاحی مدیرکل اداره کار استان یزد نیز نامه ای دیگری خطاب به این موسسه ارسال و فعالیت آن را تعلیق کرده است.

یزد یزد

و در نهایت اینکه محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز وارد ماجرا شد و در توییتی نوشت: رنگین کمان ‎اقوام مذاهب و ادیان از زیبایی هاى ایران است، که هر از چندگاهى با تیشه جهل یا عناد زخم مى پذیرد، اما باز خود را ترمیم و شیرازه مستحکم ‎میهن مى‌ماند.

کاریابى متخلفى که با توهین به قوم بزرگ لر اقدام به انتشار آگهى استخدام با توضیحاتِ لر نباشد؟! کرده بود، ‎تعلیق شد.

مردم منتظر برخورد با شرکت آگهی دهنده هستند

و بالاخره اینکه، اگر چه با پیگیری های خبرگزاری موج و برخورد سریع مدیران ارشد وزارت کار، شرکتی که اقدام به انتشار آگهی سخیف و توهین آمیز کرده بود، تعلیق شد. اما به طور قطع این پایان ماجرا نخواهد بود و مردم منتظر برخورد با آگهی دهنده نیز هستند.

مردم فراموش نکرده اند چندی پیش فروشگاهی در یکی از شهرهای استان البرز نوشته ای را در مقابل مغازه خود نصب و اعلام کرده بود که هیچ کالایی به اتباع کشور افغانستان نمی فروشد و همین امر موجب شد تا دستگاه قضایی وارد عمل شده و با فرد توهین کننده به یک هم نوع برخورد کرد.

حال مردم انتظار دارند که با توهین کنندگان به هموطنان نیز برخورد قاطع صورت گیرد.

 

بیشتر بخوانید:

توهین بی سابقه به هموطنان لر در یزد

با موسسه توهین کننده به قوم لر برخورد قاطع می شود

توهین کنندگان به هموطنان لر در یزد توبیخ شدند

موسسه کاریابی توهین کننده به قوم لُر تعلیق شد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه