English

کلیات آیین نامه اجرایی انتخابات شورایاری‌ها تصویب شد

در جلسه امروز شورای شهر با رأی اکثریت آرا کلیات آئین نامه اجرایی برگزاری انتخابات شورایاری‌ها به تصویب رسید.

کلیات آیین نامه اجرایی انتخابات شورایاری‌ها تصویب شد

به گزارش خبرگزاری موج، علی اعطا  عضو کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران صبح امروز (21 خرداد) در جریان بررسی کلیات آئین‌نامه اجرایی انتخابات شورایاری‌ها با اشاره به آئین‌نامه اظهار کرد: اگر نکاتی در آئین‌نامه اصلاح شود، کار به صورت دقیق‌تر پیش خواهد رفت.

وی با بیان اینکه در این آئین‌نامه آمده است که اهم فعالیت‌ها زیر نظر معتمدین منطقه انجام می‌گیرد اما ساز و کار آن مشخص نیست. گفت: همچنین در این آئین نامه قید شده که اعضا نباید با کاندیدای شورایاری نسبت فامیلی داشته باشند در غیر این صورت رد صلاحیت می‌شوند. این آئین نامه قابل تفسیر است و برای حل این ابهام باید وضعیت فامیلی درجه بندی شود.

به گفته اعطا، در آئین نامه عنوان شده که می‌بایست هیأت اجرایی برگزاری انتخابات متشکل از دو هیأت منطقه‌ای و مرکزی تشکیل شود، که ساز و کار این هیأت اجرایی نیز مشخص نیست و معلوم نیست که با چه تعداد اعضا باید تشکیل شود. آیا این که عضو هیأت اجرایی می‌توانند همزمان در چند سمت باشد درست است؟

اعطا افزود: در رابطه با داوطلبانی که صلاحیت آنها تأیید نشده یا رد صلاحیت شدند نیز پیش بینی صورت نگرفته که باید این مساله حل شود.

در ادامه با رأی اکثریت آرا کلیات آئین نامه اجرایی برگزاری انتخابات شورایاریها به تصویب رسید و محسن هاشمی به شوخی گفت: اینجا معلوم شد که واقعاً ما ۲۱ نفر هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه