English

سردار مومنی:

بسیاری از کشورها نمی‌گذارند تقابل با مواد مخدر شکل بگیرد

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بسیاری از کشورها نمی‌گذارند تقابل با مواد مخدر شکل بگیرد اما جمهوری اسلامی ایران هم برای خود و هم برای دنیا دارد با پدیده شوم مواد مخدر مبارزه می کند.

بسیاری از کشورها نمی‌گذارند  تقابل با مواد مخدر شکل بگیرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، سردار اسکندر مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در نشست خبری صبح امروز خود با بیان اینکه در ۳۰سال گذشته ستاد مبارزه با مواد مخدر در کشورمان تشکیل شده، اعلام کرد: در این ۳۰سال ۴۱هزار عملیات در حوزه مبارزه با قاچاق مواد مخدر صورت گرفته که کشف و انهدام ۱۲هزار باند قاچاق مواد مخدر حاصل ۱۲هزار عملیات یاد شده است.

وی اضافه کرد: تقدیم بیش از ۳هزار شهید و ۱۲هزار جانباز و مجروح نتیجه تلاش ۳۰ساله نظام در حوزه مبارزه با مواد مخدر است.

سردار مومنی در بخش دیگری از سخنانش با تصریح بر اینکه شعار ما در ستاد مبارزه با مواد مخدر این است که یاریگر هم باشیم، افزود: بسیاری از کشورها نمی‌گذارند  تقابل با مواد مخدر شکل بگیرد اما جمهوری اسلامی ایران هم برای خود و هم برای دنیا دارد با پدیده شوم مواد مخدر مبارزه می کند.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه اظهار داست: ۵درصد جمعیت جهان در آمریکا زندگی میکند.۲۰ درصد زندانیان جهان در این کشور محبوس هستند که ۷ درصد آنا بطور مستقیم مرتبط با مواد مخدر هستند. حدود ۲۰ میلیون نفر از جمعیت بالای ۱۲ سال در این کشور حداقل یک نوع مواد مخدر مصرف می کنند.

وی با استناد به آماری از موسسه لایکا در آمریکا که در سال ۲۰۱۷منتشر شده، اظهار داشت: ابن موسسه اعلام میکند که ۷۰ هزار و ۲۳۷ نفر به دلیل سوء مصرف مواد در امریکا فوت کرده اند. یعنی روزانه ۱۹۲ نفر. اما در ایران در سال ۱۳۹۷ تعداد جانباختگان ناشی از مصرف مواد۳هزار و ۶۷۲ نفر عنوان شده که به نظر ما این آمار باید به حداقل ممکن برسد.

سردار مومنی در با اشاره به اقدامات صورت گرفته در داخل کشور خاطر نشان کرد: خوشبختانه هماهنگی‌هایی بسیار خوبی توسط دستگاه های مختلف صورت گرفته و ارتباط بین ارگان های مرتبط تقویت شده و در حوزه ساماندهی معتادین، درمان، کاهش، پیشگیری و نگهداری کارهای خوبی صورت گرفته است. ضمن آنکه ظرفیت های جدیدی در سال ۹۷ ایجاد شده که نیروی انتظامی، بسیج و سازمان زندان‌ها در آن دخیل بوده اند.

 دبیر کل ستاد مبارزه یا مواد مخدر افزود: بجز اردوگاه های موجود، راه اندازی حدود ۱۰ اردوگاه دیگر در دست اقدام است که تعدادی از آنها در چند ماه آینده راه اندازی خواهد شد.ضمن آنکه نقاط آلوده شهرها پاکسازی شده و زندگی در این نقاط جریان پیدا کرده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در رابطه با معتادین متجاهر گفت: معتادین متجاهر با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده، جمع آوری شدند و در مراکز نگهداری و درمان می شوند که در همان مراکز برای معتادین شغل ایجاد شده و خود معتادان آنجا را اداره می‌کند.

این خبر تکمیل می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه