English

دکه دارها در اعتراض، شرکت ساماندهی اصناف به فکر مبارزه با فروش تمساح!

چند سال پیش رسانه ها گزارش های متعددی از خرید و فروش غیرمجاز برخی گونه های وحشی و حفاظت شده در خیابان ها و بزرگراه های تهران منتشر کردند. مشکلی که با حضور قانونی و سختگیرانه ماموران سازمان محیط زیست حل شد و حالا دیگر کسی خبر از خرید و فروش غیرمجاز حیوانات وحشی در تهران ندارد.

دکه دارها در اعتراض، شرکت ساماندهی اصناف به فکر مبارزه با فروش تمساح!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، حال پس از چند سال، یکی از مدیران شهرداری تهران در گفتگویی باز هم مسئله فروش حیوانات وحشی و تمساح در خیابان را به رسانه ها اعلام کرده است. ماجرایی که به نظر می رسد ارتباط معنی داری با تجمع اعتراضی دکه داران در هفته گذشته داشته باشد.

چرا دکه دارها معترضند؟

هفته گذشته همزمان با جلسه شورای شهر تهران، عده ای از اعضای اتحادیه دکه داران و توزیع کنندگان مطبوعات مقابل شورای شهر و شهرداری تهران تجمع کردند. آنها اعتراض زیادی به عملکرد مدیر جدید سازمان ساماندهی اصناف و مشاغل شهرداری تهران داشتند و گفتند این سازمان قصد کرده تا به ناگاه، کرایه دکه ها را چندین برابر کند.

یکی از دکه داران در گفتگو با خبرنگار موج اظهار کرد: ما سالهاست به عنوان دکه دار از اتحادیه خودمان پروانه کسب داریم و نان حلال می خوریم. بعد از 40 سال که ما در دکه ها کسب و کار می کنیم شهرداری تهران قصد دارد با گرفتن چندین برابری کرایه، نان ما را آجر کند. ما در این کسادی بازار، به زحمت مخارج خود را درمی آوریم ولی باز هم می خواهند مجبورمان کنند به شهرداری چندین برابر کرایه مکان بدهیم که نشدنی است.

او با بیان این که شهرداری خدمات جدیدی به ما نداده که می خواهد کرایه ها را بیشتر کند، گفت: دست کم 2500 خانواده به صورت مستقیم به همراه 5000 خانواده به صورت غیرمستقیم از این دکه ها نان می خورند و تصمیم جدید شهرداری برای گرفتن پول بیشتر، زندگی دشوار ما را سختتر می کند.

این دکه دار گفت در صورتی که شهرداری در تصمیم خود، پافشاری کند، تجمعاتی را هر هفته مقابل شهرداری ترتیب می دهند تا یک نفر پیدا شود به حرف آنها گوش دهد.

گران کردن کرایه ها ابتکار کیست؟

بررسی های خبرگزاری موج نشان می دهد گران کردن کرایه مکان دکه ها، ابتکار یکی از مدیران شهرداری تهران است که چندی است در شرکت ساماندهی مشاغل و اصناف تهران مسئولیت گرفته است. حمید رضا تحصیلی که پیش از این در سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی هم مسئولیت داشته، در زمان شورای پنجم و با هدایت یکی از اعضای ذی نفوذ شورای شهر توانست از یکی از مشاغل تقریبا تشریفاتی در معاونت خدمات شهری شهرداری به ریاست این شرکت ارتقا یابد.

بررسی عملکرد او در محل های سابق کارش نشان می دهد تحصیلی در افزایش درآمد سازمانی که در آن مشغول است از طریق افزایش فشار به مردم، بیمی ندارد. او پس از تجمع اعتراضی دکه دارهای تهران، اقدام به مصاحبه با رسانه ها کرده و از جمع شدن فروش کروکودیل و تمساح در خیابان های تهران به عنوان عملکرد خود یاد کرده است. مسئله ای که به نظر می رسد سالها پیش از حضور او در شرکت ساماندهی مشاغل و اصناف تهران، با حضور به موقع ماموران سازمان حفاظت از محیط زیست، فیصله پیدا کرده بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه