English

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش‌ و پرورش به موج خبرداد :

معوقات فرهنگیان از سال ۸۲ تا پایان ۹۵ یکجا پرداخت می شود

معاون حقوقی آموزش‌وپرورش گفت:دولت و مجلس سعی دارند با اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان، تمام معوقات معلمان و فرهنگیان را بصورت یکجا پرداخت کنند.

معوقات فرهنگیان از سال 82 تا پایان 95 یکجا پرداخت می شود

حجت الاسلام تیمور علی عسکری در گفتگو با خبرنگار آموزش خبرگزاری موج، متذکر شد: همانطور که استحضار دارید، رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر معلمان و فرهنگیان برگزیده کشور فرمودند:"معلمان محترم، شریف و آبرودار هستند و عزت نفس آنان در امر معیشت باید حفظ شود و نباید گذاشت عناصر سیاسی یا بیگانگان از مسائل معیشتی معلمان سوءاستفاده کنند." این سخنان از طبع بلند و رفیع مقام معظم رهبری نسبت به معلمان حکایت دارد و این عنایت و علاقه ایشان به قشر فرهنگی و معلم بر کسی پوشیده نیست.

وی در ادامه افزود: تاکیداتی که رهبری فرمودند و مواردی که در آن دیدار مورد توجه قرار گرفت، باعث شد که آقای علی لاریجانی، رییس محترم مجلس شورای اسلامی از مسئولان وزارت آموزش و پرورش و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بخواهند که در این رابطه چاره اندیشی کنند. ضمن اینکه ما هم در آموزش و پرورش دوست داشتیم این مقوله در مجلس رفع رجوع و نهایی شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش ‌و پرورش اضافه کرد: اما با توجه به تاکیدی که آقای لاریجانی روی این مساله داشتند، به آقای محمد رضا عارف ماموریت دادند که این مساله را پی‌گیری کنند. نتیجه این شد که آقای عارف، محمد باقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه را به کمیسیون مربوطه دعوت کند و در این دیدار مساله بین دولت و مجلس مطرح شود.

معوقات فرهنگیان بیش از 10 هزار میلیارد تومان است

وی در خصوص جمع معوقات فرهنگیان و معلمان مورد بحث عنوان کرد: ما قبلا از سامانه ثبت بدهی های دولت، مجموع معوقات را جمع‌آوری کرده بودیم و خود معاونت پشتیبانی و تامین نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش ، آقای علی اللهیار ترکمن هم این عدد و رقم را به نحوی احصا کردند و ما در 42 محور معوقات را به کمیسیون گزارش کردیم. مبلغی که برآورد شد بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان شد که تاریخ این معوقات مربوط به بازه زمانی حد فاصل سال 1382 تا پایان سال 1395 است که مورد محاسبه قرار گرفته است.

حجت الاسلام علی عسکری با اشاره به پیشینه این معوقات خاطر نشان کرد: در سال های گذشته یعنی قبل از سال 97 و در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی که ما نماینده بودیم، در جریان این امر بودیم که آموزش و پرورش معوقات بسیار زیادی دارد که باید از طریق دولت این معوقات مد نظر و مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اظهار رضایتمندی از جلسه بین مجلس و دولت با اشاره به اینکه جلسه ای که برگزار شد جلسه بسیار خوب و امیدوار کننده ای بود، ادامه داد: آقای نوبخت در جلسه یاد شده مجلس گزارش مبسوطی را از کارهایی که تا سال 97 در دولت برای آموزش و پرورش انجام شده را ارائه کردند و گزارش دادند و آقای عارف و سایر نمایندگان هم تاکید کردند که فعلا بحث معوقات قبل از آنکه از سوی فرهنگیان و خود نمایندگان در رسانه‌ها مطرح و به موضوع دامن زده شود، توسط مجلس و دولت هرچه زودتر تعیین تکلیف گردد. بنابراین نوبخت قبول کرد که این موضوع را در قالب یک کارگروه مشترک مطرح و مورد توجه قرار دهد که نتیجه این شد که دوستان ما چند روزی است که در معاونت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در سازمان برنامه و بودجه حضور دارند تا با بخش‌های مربوطه این مباحث بررسی و موضوع معوقات را تعیین تکلیف کنند.

نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهاراتش اعلام کرد: با پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومانی که دولت قول تخصیص آن را داده، انشالله تمام معوقات فرهنگیان یک کاسه می‌شود و پایان سال ۹۵ تمام طلب‌ها پرداخت خواهد شد. طوری که همه معوقات معلمان و  فرهنگیان عزیز صفر خواهد شد. البته لازم به ذکر است که این معوقات تنها منحصر به معلمان نیست، بلکه تمام کارکنان وزارت آموزش و پرورش در این پرداخت ها سهیم هستند.

تبعیض در پرداخت بعضا باعث بی اعتمادی می شود

وی با اشاره به اثرات مثبت پرداخت معوقات خاطر نشان کرد: این پرداخت ها  موجب نشاط معلمان خواهد شد و نشاط معلمان، نشاط مدارس و فرزندان ما، به عنوان دانش آموز را در پی خواهد داشت. با این وجود من برداشتم این است که به جهت مسائل پیش آمده و تبعیض هایی که معلم ها در پرداخت ها می بینند، بعضا به دولت و نظام بی اعتماد می شوند.

علی عسکری با اشاره به سو استفاده برخی از موسسات مالی اعتباری از اندوخته فرهنگیان که در حال حاضر در دادسرای مبارزه با مفاسد اقتصادی در حال رسیدگی است، گفت: نباید فراموش کرد که معلمان و فرهنگیان زخم های در این چند سال خورده اند که از آن میان می توان به سو استفاده از پس انداز و اندوخته آنان در موسسات مالی اعتباری اشاره کرد که از این بابت مورد ظلم قرار گرفته بودند. با این وجود با تحصن ها و اعتراضاتی که در چند فقره داشتند مراتب اعتراض خود را به گوش مسئولان رساندند و از آنجایی که موسسات مالی و اعتباری پاسخگوی طلب فرهنگیان و معلمان نبودند، شورای هماهنگی اقتصادی قوای سه گانه مصوب کرد ۱۱ هزار میلیارد تومان به مالباختگان پرداخت شود. گرچه بخش اعظم طلب ها پرداخت شد اما ای این وجود ما شرمنده این دسته از فرهنگیان عزیز بودیم که به لحاظ معیشت در زندگی دچار مشکل شدند.

وی در خاتمه با ابراز سپاسگزاری از تمام مسئولانی که موجبات پرداخت معوقات را فراهم کردند عنوان کرد: من تشکر می کنم که آقایان لاریجانی و عارف به این مساله ورود کردند. همچنین از آقای نوبخت هم تشکر ویژه دارم که قبول کرد تا رقم بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان را به معوقات فرهنگیان اختصاص دهد که انشالله در این پرداخت ها برخی مطالبات و معوقات بخش های دیگر آموزش و پرورش نیز پرداخت خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • مهرداد

    اقایان به ظاهر با شعور، مطالبه سال 82 الان چه ارزشی داره؟

  • ناشناس

    معوقه ای که از سال 82 مانده حالا که ارزش پول ملی کمتر شده فکر می کنید به کدام درد فرهنگی بد بخت بخوره جز ایجاد نارضایتی کاری از دست مسئولین بر نمی آد

  • معلم

    اموزش و پرورش شده محل جولان وعده دهندگانی که مانند آمریکا هستند و فقط حرف می زنند و هیچ کاری نمی کنند ورود عسگری - وعده ده جدید - را به جامعه فرهنگیان تبریک می گویم به نظر شما نفر بعدی کیه ؟

  • محمد

    خاک بر سرتان با این رفتارتان با معلمان مملکتتان کجای دنیا با معلمانشان چنیین رفتاری میکنند که شما میکنید؟ چرا باید برای حق تدریسمان که از آبان 97 به بعد پرداخت نشده است بجنگیم؟
    آیا در مسئولان جمهوری اسلامی انصاف وجود دارد؟
    آیا حسن روحانی نوبخت و اللهیارترکمن برای دریافت چندغاز پول اینهمه انتظار میکشند؟

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه