English

رییس قوه قضاییه :

تولید علم از مهمترین فصل‌های بیانیه گام دوم انقلاب است

آیت الله سید ابراهیم رئیسی گفت : تولید علم و فناوری از مهمترین فصل‌های بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی محسوب می شود و دانشگاه بهترین بستر برای رسیدن به این هدف است.

تولید علم از مهمترین فصل‌های بیانیه گام دوم انقلاب است

به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با نخبگان، اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان ،‌ اظهار کرد: سیستان و بلوچستان استانی با ظرفیت‌های خدادادی بسیار مانند گیاهان دارویی، انرژی های پاک، اقتصاد دریا و تولید کننده بزرگ محصولاتی چون خرماست که با استفاده از کارهای دانش بنیان می توان از این ظرفیت ها ارزش افزوده ایجاد کرد و موجب بهبود کسب و کار و اشتغال برای مردم این استان شد.

وی بیان کرد: تولید علم و فناوری از مهمترین فصل‌های بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی محسوب می شود و دانشگاه بهترین بستر برای رسیدن به این هدف است.

رئیسی گفت: به برکت انقلاب اسلامی تاکنون در حوزه های مختلف دانشگاهی در کشور گام‌های بلند علمی و اجرایی برداشته شده است.

وی اظهار کرد: هم اینک کارهای علمی بسیار خوبی در قالب پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های کشور انجام می شود، اما همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی هم اشاره کردند اشکال، تبدیل نشدن این دستاوردهای علمی به پیشنهادات کاربردی است.

رئیسی با بیان اینکه وجود 100 هزار دانشجو در سیستان و بلوچستان از افتخارات نظام جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: با این تعداد نیروی جوان فرهیخته و استفاده از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی می‌توان تهدیدات دشمن را به فرصت تبدیل و زمینه رونق تولید را فراهم کرد.

وی بیان کرد: تبعیض از پدیده‌های ناپسندی است که شرع با آن مخالف بوده و اساس انقلاب اسلامی نیز بر پایه مقابله با آن بنا شده است.

رییس قوه قضاییه ادامه داد: اجرای عدالت به معنای شیرین شدن کام همگان در تمامی حوزه هاست که با تولید علم و فناوری می توان با ایجاد ارزش افزوده در صنایع بزرگ و کوچک به توزیع متوازن ظرفیت ها و رفع تبعیض کمک کرد.

وی افزود: به طور مثال همین صنایع دستی موجود در سیستان و بلوچستان با کار علمی و دانش بنیان به یک صنعت پرسود و قابل عرضه به جامعه تبدیل می شود.

رئیسی با بیان اینکه با حمایت های رهبر معظم انقلاب زمینه تولید علم و فناوری در کشور فراهم است، گفت: وظیفه دانشگاه و دانشجویان این است که ابتدا جامعه خود را بشناسند، سپس نیاز جامعه را درک و در نهایت خود را برای رفع این نیازها آماده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی