English

پیش بینی افزایش دما در اغلب شهرهای کشور

بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها بر نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی روز چهارشنبه در اغلب مناطق کشور جو پایدار است و تا روز جمعه روند تدریجی افزایش نسبی دما در اغلب مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود.

پیش بینی افزایش دما در اغلب شهرهای کشور

به گزارش خبرگزاری موج، امروز در برخی مناطق شمال شرق و در بعد از ظهر و اوایل شب در بخش‌هایی از شمال غرب و غرب کشور بارش پراکنده باران ، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید می‌شود.

این شرایط فردا علاوه بر غرب کشور، در شمال شرق، دامنه‌های زاگرس شمالی و در استان‌های مرکزی و دامنه‌های البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

‌روز چهارشنبه در اغلب مناطق کشور جو پایدار است و تا روز جمعه روند تدریجی افزایش نسبی دما در اغلب مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود.

‌روز سه‌شنبه نیمه شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج است.

‌‌آخر وقت روز پنجشنبه و روز جمعه در سواحل شمالی کشور، وزش باد جنوبی و افزایش محسوس دما را خواهیم داشت.

‌آسمان تهران فردا کمی ابری گاهی افزایش ابر با وزش باد پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۳ و ۱۴ درجه خواهد بود

‌فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۳۵ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر‌کرد و سنندج با کمینه دمای ۳ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا چهارم اردیبهشت ماه سال جاری ۲۹۳.۷ میلیمتر‌ ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۲۳.۷ میلی‌متر بوده است که برش سال جاری ۱۳۷.۵ درصد بیشتر از سال گذشته است.

‌میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۰۳.۷ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۴۴.۲ درصد بیشتر از سال بلندمدت است

‌بیشترین میزان بارش در هفته سی و یکم سال زراعی متعلق به منطقه امیرآباد در استان مازندران به میزان ۵۸ میلی‌متر بوده است.

‌در این مدت گرم‌ترین منطقه راسک در استان سیستان و بلوچستان به میزان ۳۹.۱ درجه سلسیوس و ‌سردترین منطقه دیزین پایین در استان البرز به میزان ۵.۸ درجه سلسیوس زیر صفر بوده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی