English

پیش بینی وضعیت آب و هوای ۳ روز آینده کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به بارش شدید باران در شش استان کشور طی امروز گفت: طی امروز در مناطق جنوبی و غربی کشور وزش تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

پیش بینی وضعیت آب و هوای 3 روز آینده کشور

به گزارش خبرگزاری موج، احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی  درباره وضعیت آب و هوایی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی امروز (۸ اردیبهشت۹۸) در برخی مناطق جنوب‌ غرب، جنوب و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی بارش باران، گاهی رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ و در بعد ازظهر همراه با وزش باد قابل ملاحظه یا تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: شدت بارش طی امروز در جنوب خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان، شمال فارس و قسمت‌هایی از کرمان خواهد بود همچنین این شرایط را به تدریج طی بعد ازظهر امروز (۸ اردیبهشت) طی فردا (۹ اردیبهشت) در شرق و شمال شرق کشور شاهد خواهیم بود.

وظیفه با بیان اینکه از بعد ازظهر فردا (۹ اردیبهشت) تا پایان هفته به طور متناوب برای استان‌های واقع در شمال‌غرب و دامنه‌های البرز و شمال شرق بارش باران ، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: در طول هفته جاری نیز در بیشتر مناطق کشور روند افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بعد ازظهر امروز (۸ اردیبهشت) و طی فردا (۹ اردیبهشت) به علت وزش باد نسبتاً شدید جنوب‌ غربی تا شمال‌ غربی آب‌ها به ویژه در محدوده تنگه هرمز متلاطم است.

وظیفه افزود: فردا و پس فردا (۹ و ۱۰ اردیبهشت) در سواحل دریایی عمان وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک و دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده گفت: فردا (۹ اردیبهشت) آسمان تهران صاف تا کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد با حداکثر دمای ۲۲ و حداقل دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین  آسمان پایتخت پس فردا (۱۰ اردیبهشت) صاف، گاهی همراه با افزایش ابر و وزش باد و احتمال رگبار و رعد و برق خواهد بود. دمای تهران در گرمترین زمان این روز به ۲۴ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان به ۱۲ درجه سانتیگراد می‌رسد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه