English

گوشی قاپ‌های مرکز و جنوب تهران دستگیر شدند

معاون مبارزه با جرائم سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران درباره بازجویی از یکی از سارقان گفت: جمشید در همان تحقیقات اولیه به مسروقه بودن گوشی تلفن همراه اعتراف و عنوان کرد که سرقت‌ها را به همراه پنج نفر دیگر از همدستانش انجام داده است.

گوشی قاپ‌های مرکز و جنوب تهران دستگیر شدند

 به گزارش خبرگزاری موج، سرهنگ احمد نجفی ،  معاون مبارزه با جرائم سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره جزئیات این خبر گفت:‌ روز هفتم آبان ماه سال ۹۶ پرونده‌ای تحت عنوان موبایل قاپی از کلانتری ۱۱۷ جوادیه جهت رسیدگی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی ارسال شد. شاکی این پرونده با حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهارات خود به کارآگاهان گفت که روز هفتم آبان در خیابان فدائیان اسلام در حال صحبت با تلفن همراهش بوده که ناگهان موتورسوار و یک سرنشین به سمت وی آمده و تلفن همراهش را از دستش به سرقت برده اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه طی مدت زمان کوتاهی سرقت‌های مشابهی به مرکز اطلاع رسانی پلیس اعلام شد، رسیدگی به موضوع در دستورکار قرار گرفت و کارآگاهان انجام تحقیقات پلیسی را آغاز کردند. با انجام این تحقیقات کارآگاهان روز ۱۲ آبان ماه همان سال، فردی به نام جمشید که گوشی مالباخته را در اختیار داشت شناسایی کردند و با انجام هماهنگی با بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۴تهران، وی در مخفیگاه خود در محدوده هرندی دستگیر شد.

معاون مبارزه با جرائم سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران با اشاره به انجام بازجویی از جمشید گفت: جمشید در همان تحقیقات اولیه به مسروقه بودن گوشی تلفن همراه اعتراف و عنوان کرد:سرقت‌ها را به همراه پنج نفر دیگر از همدستانش انجام داده است. بنابراین با شناسایی دیگر اعضای گروه و محل تردد آن‌ها در قهوه خانه‌ای در محدوده شوش، هر پنج نفر آن‌ها نیز دستگیر شدند. اعضای این گروه گوشی قاپ در همان تحقیقات اولیه  به بیش از ۱۰۰ فقره سرقت گوشی تلفن همراه در مناطقی از جمله مرکزی و جنوب شهر تهران اعتراف کرده و ادعا کردند که گوشی‌های مسروقه را به شخصی به‌نام حمید.ک که در محدوده بازار مولوی تردد دارد می‌فروختند.

سرهنگ نجفی افزود: در ادامه رسیدگی به این پرونده و جمع بندی پرونده‌های مشابه، کارآگاهان اداره هجدهم تاکنون موفق به شناسایی بیش از ۱۴۰ نفر از شکات و مالباختگان شدند که این تعداد از شکات پس از حضور در اداره هجدهم پلیس آگاهی، صراحتا متهمان را به‌عنوان سارقان گوشی‌های تلفن همراه خود شناسایی کردند.

وی درباره دستگیری مالخر گوشی‌های مسروقه نیز گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده و با بهره گیری از اعترافات بدست آمده از متهمان درباره فروش گوشی‌های مسروقه به شخصی بنام «حمید.ک»، دستگیری وی نیز در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. با انجام اقدامات پلیسی، محل تردد حمید در محدوده بازار مولوی شناسایی شد و سرانجام وی نیز در آخرین روز فرودین ماه سال جاری دستگیر شد.

معاون مبارزه با جرائم سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران با بیان اینکه در زمان دستگیری «حمید.ک»، تعداد ۱۴ دستگاه تلفن همراه مسروقه و همچنین مبلغ ۱۲ میلیون تومان از وی کشف شد، گفت: متهم در حین دستگیری مبلغ کشف شده را به عنوان رشوه به ماموران پیشنهاد می‌دهد اما کارآگاهان ضمن تنظیم صورتجلسه‌ای در این خصوص، متهم به اداره هجدهم پلیس آگاهی منتقل  کردند.

سرهنگ نجفی درباره اظهارات این خریدار اموال مسروقه نیز گفت: در تحقیقات صورت گرفته، حمید ضمن اعتراف به خرید گوشی های مسروقه از سارقان به بیش از ۲۰۰ فقره خرید اموال مسروقه اعتراف کرد و عنوان کرد که گوشی‌های مسروقه را به مبلغ بسیار ناچیزی از سارقان خریداری کرده است.

به گفته معاون مبارزه با جرائم سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ با توجه به اعترافات صریح متهم به خرید گوشی های مسروقه از سارقین شهر تهران، متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی و دستگیری دیگر سارقان و خریداران گوشی‌های تلفن همراه مسروقه، در اختیار کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است. سارقان گوشی قاپ نیز با قرار قانونی جهت شناسایی دیگر شکات و جرائم ارتکابی همچنان در اختیار این اداره قرار دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه