English

علیرضا مغیثی:

بحران و بلایا عامل تشدید کننده بیماری های غیرواگیر است

معاون فنی مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: بحران و بلایا عامل تشدید کننده بیماری های غیرواگیر است که عوارض ناشی از این بیماری‌ها را به صورت فوریت‌های سلامت ایجاد می‌کند، از این رو کنترل و مراقبت بیماری‌های غیرواگیر در بلایا در اولویت قرار می‌گیرد.

بحران و بلایا عامل تشدید کننده بیماری های غیرواگیر است

به گزارش خبرگزاری موج، معاون فنی مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت افزود: در استان لرستان بیشترین آسیب را شهر پلدختر متحمل شده است، با وجود اینکه اهالی در چادر نزدیک محل زندگیشان اسکان یافته‌اند، هفت تیم سیار متشکل از پزشک، ماما، کارشناس مبارزه با بیماری‌ها، کارشناس بهداشت محیط و تدارکات به صورت سیار در کنار سایر مراقبت‌ها به آسیب دیدگان شهرهای پلدختر و معمولان به انجام مراقبت بیماری‌های غیرواگیر مشغول هستند.

علیرضا مغیثی گفت: بحران و بلایا عامل تشدید کننده بیماری های غیرواگیر است که عوارض ناشی از این بیماری‌ها را به صورت فوریت‌های سلامت ایجاد می‌کند، از این رو کنترل و مراقبت بیماری‌های غیرواگیر در بلایا در اولویت قرار می‌گیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: بدین منظور شناسایی، پیگیری و مراقبت بیماران مبتلا به بیماری های غیرواگیر از قبل شناخته شده از جمله مبتلا به فشارخون بالا و دیابتی تحت پوشش هر خانه بهداشت و پایگاه سلامت که جابجا شده اند، در کمپ‌های اسکان سیل زدگان و خانه‌ها و پایگاه‌های سلامت محل‌های استقرار سیل زدگان در حال اجراست.

مغیثی اظهار کرد: در استان گلستان اکیپ‌هایی سیار با قایق ارائه خدمات و مراقبت‌های بیماری‌های غیرواگیر را بر عهده دارند. کلیه امکانات از لحاظ دارویی و تجهیزات مراقبت بیماری‌های غیرواگیر به صورت رایگان در اولین سطح ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، تامین و در دسترس قرار گرفته است.

وی بیان کرد: تا کنون گزارشی مبنی بر بروز عوارض کشنده بیماری‌های غیرواگیر که نیاز به مراقبت‌های ویژه داشته باشند، دریافت نشده و کماکان در صورت نیاز، ارجاع به سطح خدمات تخصصی سرپایی و بستری به صورت هماهنگ در مناطق آسیب دیده انجام می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه