English

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با موج:

افراد فاقد بیمه، نباید از حلقه بیمه شدگان بیرون بمانند / سهم بیمه روستایی، از منابع استانی تامین شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با الزام شناسایی و تحت پوشش قرار دادن افراد فاقد بیمه گفت: ما این ماموریت را انجام داده ایم و حتما با تامین بودجه و اعتبارات لازم باید این حرکت را به کمال می رسانیم. چرا که افراد فاقد بیمه نباید از حلقه بیمه و بیمه شدگان بیرون بمانند.

افراد فاقد بیمه، نباید از حلقه بیمه شدگان بیرون بمانند / سهم بیمه روستایی، از منابع استانی تامین شود

محمد شریعتمداری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، در خصوص آن دسته از افرادی که تا کنون تحت پوشش هیچ یک از بیمه های کشور قرار نگرفته اند، گفت: به نظر می آید بر اساس آنچه که روال طبیعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بوده همه گروه هایی که به نوعی بیمه شغلی دارند، از حق بیمه ای که قوانین برای آنها تعیین کرده برخوردارند.

وی در ادامه افزود جزء تکالیف و وظایف ما در وزارت تعاون است که بر اساس قوانین موجود و شرح وظیفه ای که داریم تکلیف کنیم که سهم کارگر و کارفرما را بر اساس دستور المعل ها و قوانین پرداخت کنند و بیمه از کار افتادگی و بیمه بیکاری و بیمه درمان به دقت صورت بگیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه خاطر نشان کرد: علاوه بر موارد بیمه ای که انجام و سر و سامان دادن به آنها وظیفه وزارت تعاون است، تکالیفی را دولت در رابطه با بیمه اقشار خاص در جامعه برای ما در این وزارتخانه معین کرده است که بخشی از آنها را هم انجام داده و در حال انجام بیمه مابقی افرادی هستیم که در گروه های هدف این ماموریت قرار دارند. برای مثال اقشاری را که دولت سر و سامان دادن به وضع بیمه ای آنهال را به ما سپرده ، اقشاری هستند مانند رانندگان، زنبور داران، قالی بافان و ....

شریعتمداری در خصوص شناسایی و گسترش بیمه  اقشار فاقد بیمه که تا کنون تحت پوشش بیمه ای خاص نبوده اند خاطر نشان کرد: برای گسترش و شناسایی افراد و اقشار فاقد بیمه در جامعه در وهله اول باید در مورد این اقشار خاص صندوق هدفمندی یارانه ها بودجه و اعتبار اولیه را تامین کند و به ما برای اجرای این پروژه تخصیص دهد تا ما هم بتوانیم این عزیزان را تحت پوشش قرار داده و به این واسطه انجام وظیفه کنیم و به این صورت این خدمت را توسعه و گسترش دهیم .

وزیر کار در رابطه با الزام شناسایی و تحت پوشش قرار دادن افراد فاقد بیمه افزود: خوشبختانه تا کنون ما این ماموریت را انجام داده ایم و حتما با تامین بودجه و اعتبارات لازم باید این حرکت را به کمال برسانیم. یعنی نباید افراد فاقد بیمه که قطعا با وضعیت معیشتی بد ی مواجه هستند از حلقه بیمه و بیمه شدگان بیرون بمانند.

عالی ترین مقام وزارت تعاون، کار  و رفاه اجتماعی خاتمه سخنانش را به بیمه ‌شدگان روستایی اختصاص داد و در این رابطه اظهار داشت: در مورد بیمه روستاییان باید متذکر شوم که ما در وزارت تعاون یک کار ترویجی انجام میدهیم با این هدف که قشر حداکثری روستاییان را در زیر چتر پوشش بیمه ای کشور گرد هم جمع کنیم.

وی در تشریح این مقدمه افزود: در جامعه روستایی حدود 2 میلیون و 30 هزار نفر مخاطب در سطوح روستایی داریم که هنوز بیمه نشده اند و باید تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان قرار بگیرند. ما آنها را هم به نوعی باید تحت پوشش قرار دهیم که خوشبختانه این حرکت آغاز شده و تا کنون100 هزار نفر از افراد دارای اولویت را بیمه کرده ایم . البته از 2میلیون و 30 هزار نفری که عرض کردم حدود 1میلیون و 700هزار نفر شناسایی شده و تحت پوشش قرار خواهند گرفت و مرحله بررسی واجد شرایط بودن سایر افراد باقیمانده که همکاران ما در حال بررسی و سیر مراحل قانونی بیمه آنها هستند به همین صورت ادامه و به اتمام خواهد رسید.

شریعتمداری اضافه کرد: حالا اگر سهم مربوط به روستاییان که برای بیمه، کار فرما ندارد، از محل منابع استانی تامین شود قطعا این ماموریت با سرعت بیشتری جلو خواهد رفت و هر چقدر در تامین سهم کارفرما که عرض کردم باید از محل منابع استانی تامین شود با تاخیر مواجه گردد، مسلما این کار با تاخیر انجام خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه