English

وزیر کار و رفاه اجتماعی به موج خبر داد

وزارت کار مجری توزیع بسته حمایتی است، نه مرجع تامین منابع مالی/ کاش هر ماه بسته های حمایتی توزیع می شد

محمد شریعتمداری گفت: وزارت کار فقط مجری توزیع بسته های حمایتی است نه مرجع تامین مالی این طرح، ای کاش شرایطی فراهم می شد که خانواده ها درهر ماه سبدهای حمایتی را دریافت می کردند.

وزارت کار مجری توزیع  بسته حمایتی است، نه مرجع تامین منابع مالی/ کاش هر ماه بسته های حمایتی توزیع می شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج در پاسخ به این سوال کرد که چرا بسته های حمایتی آنگونه که در ابتدا عنوان شد در بین مشمولان واقعی به ویژه اقشار کم برخوردار جامعه توزیع نشد، عنوان کرد: متاسفانه به رغم تلاش های صادقانه ای که از سوی همکاران ما در وزارت کار برای توزیع بسته های حمایتی صورت گرفت اما حرف و حدیث های زیادی در رابطه با چگونگی توزیع این بسته ها به گوش می رسد. درحالی که هر طور بود ما بسته های حمایتی دو مرحله قبل را در بین مشمولانی که طبق چارچوبی که از سوی سازمان برنامه و بودجه برای ما مشخص شده بود، توزیع کردیم. 

محمد شریعتمداری در مورد مرحله سوم توزیع بسته های حمایتی عنوان کرد: طبق برنامه ای که ماموریت اجرای آن به ما سپرده شده توزیع مرحله سوم سبدهای حمایتی مانده که هنوز بودجه این مرحله تامین نشده است. با این وجود هر وقت که منابع مالی لازم در اختیار ما قرار بگیرد، ما آماده ایم که بسته های حمایتی مرحله سوم را به مشمولان باقیمانده و افرادی که در دو نوبت قبلی جامانده اند تقدیم کنیم.

وی در ادامه افزود: خود من آرزو می کنم که ای کاش هر ماه این بسته های حمایتی به مردم عزیزمان اختصاص پیدا می کرد. با این وجود مطمئن باشید که پیگیر امکانات رفاهی هموطنان هستیم و از آنجایی که به این خدمت علاقه مندیم و دوست داریم گرهی از مشکلات هموطنان باز کنیم، به محض تامین بودجه فورا اقدام می کنیم.

شریعتمداری با ذکر این توضیحات تصریح کرد: اما مساله این است که محل تامین اعتبارات که مراجعی بالاتر از وزارت کار هستند، باید در این مورد تصمیم بگیرند و نسبت به اختصاص اعتبارات اقدام کنند. وزارت کار صرفا ماموریت اجرای این طرح را به عهده دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: با توجه به فاصله ای که بین سبد معیشت و میزان حداقل دستمزد در کشور ما وجود دارد شخصا و به عنوان عضوی از دولت طرفدار این سیاست آقای رییس جمهورم که ارائه سبد های حمایتی و معیشتی در طول سال به مردم شریف کشورمان بطور مرتب انجام شود.

وزیر کار افزود:  مردم نباید این نکته را فراموش کنند که وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مرجع و محل تامین منابع مالی سبدهای حمایتی نیست. و منابع مالی که باید به تامین سبد های حمایتی اختصاص پیدا کند از سوی سازمان برنامه و بودجه اختصاص پیدا می کند و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی فقط مجری این امر هستند و وظیفه دارند که این سبدها را در بین مشمولان توزیع و واریز کنند. با این همه اگر وزارت کار تصمیم گیرنده بود، اکثر مردم را مشمول دریافت بسته های حمایتی می دانست و به قاطبه مردم این سبدهای حمایتی را تقدیم می کرد.

وی در خاتمه در خصوص زمان توزیع مرحله سوم بسته های حمایتی گفت: زمان دقیق توزیع مرحله سوم بسته های حمایتی مشخص نیست اما به محض اینکه منابع مالی مرحله سوم تامین شود ما در وزارت کار بلافاصله آن را به حساب مشمولان واریز خواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه