English

سرپرست اداره کل منابع طبیعی استان تهران:

افتتاح ۱۲ پروژه آبخیزداری برای تقابل با خسارات سیل و استحصال آب / ۳۰۰۰نفر در ۱۴۰هکتار از اراضی ملی درخت می کارند / احاله بهره برداری پارک سرخه حصار به شهرداری تهران

نشست خبری سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیز داری استان تهران صبح امروز به منظور تشریح برنامه های هفته منابع طبیعی برگزار شد که در این هفته افتتاح و راه اندازی 12 پروژه آبخیزداری با اهداف جلوگیری از خسارات سیلاب و هدایت سیلاب ها و رواناب ها به منظور ذخیره سفره های زیر زمینی از مهمترین برنامه های این هفته خواهد بود.

افتتاح 12 پروژه آبخیزداری برای تقابل با خسارات سیل و استحصال آب / 3000نفر در 140هکتار از اراضی ملی  درخت می کارند / احاله بهره برداری پارک سرخه حصار به شهرداری تهران

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، احمد طاهری در نشست خبری صبح امروز که به منظور تشریح برنامه های هفته منابع طبیعی برگزار شده بود، با تبریک این هفته ، به تشریح برنامه های پیش رو پرداخت.

سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیز داری استان تهران بیان اینکه امسال 77برنامه خاص در سطح شهر تهران و 16شهرستان استان در هفته منابع طبیعی خواهیم داشت، افزود: ما امسال هفته منابع طبیعی را یک روز زود تر شروع کرده و در واقع به پیشواز این هفته رفته ایم. بنابراین در روز 14 اسفند ماه سال جاری قاطبه کارکنان این اداره کل و ادرات زیر مجموعه، برنامه ای تحت عنوان تجدید میثاق کارکنان منابع طبیعی استان تهران با آرمان های بنیانگذار انقلاب و شهدای عالی مقام در مرقد امام راحل خواهند داشت.

وی افزود: در روز 15اسفند با هماهنگی با بخش فرهنگی اجتماعی سازمان قطار شهری(مترو) در ایستگاه مترو ولیعصر(عج) میز خدمتی برقرار خواهد شد که کارشناسان ما در این مکان از ساعت 9 صبح الی 12 ظهر به سوالات شهروندان در زمینه منابع طبیعی و آبخیز داری پاسخ خواهند داد. ضمن آنکه برنامه هایی تدارک دیده ایم که گلدان های گل، به همراه بروشوری کامل که در آن شیوه های کاشت نهال تشریح شده، به شهروندان تقدیم خواهد شد.  این برنامه اگر با بازخورد مناسبی همراه باشد، در سال آینده در تمام ایستگاه های مترو آنرا گسترش خواهیم داد.

طاهری در تشریح برنامه های 16 اسفند با بیان اینکه مهمترین فعالیت این روز غرس نهال است، افزود: با توجه به احتمال بارندگی هوا در روز جمعه  ، ما برنامه غرس درخت را برای روز پنجشنبه تدارک دیده ایم که در این روز با همکاری 3 هزار نفر در سازمان های مردم نهاد، و خانواده بزرگ منابع طبیعی، دوستداران محیط زیست و شهروندان دیگر مذاهب، غرس درخت و نهال در مساحتی به پهنای 140هکتار غرس درخت انجام می شود.

این مقام مسئول که در نخستین نشست خبری خود سخن می گفت، در ادامه اظهار داشت : در روز 17 اسفند یعنی جمعه کارکنان سازمان منابع طبیعی در نماز جمعه های تهران و سایر شهرستان های استان تهران حضوری فعال خواهند داشت. ضمن آنکه سخنرانان پیش از خطبه های نماز ها در همه شهرهای استان تهران مسئولان منابع طبیعی خواهند بود. در برنامه دیگری که با هماهنگی اداره اوقاف انجام شده ، 200 طلبه در ابن بابویه شهرری به کاشت نهال می پردازند.

وی اضافه کرد: در روز 18 اسفند کار جدیدی داریم که با همکاری شهرداری منطقه ۱۳ برگزار خواهد شد. در این روز ضمن غرس نهال در پارک ملی سرخه حصار ، این پارک در قالب بهره برداری ماده 3 برای احاله به شهرداری واگذار خواهد شد. به این ترتیب که سند این پارک همچمنان متعلق به منابع طبیعی است اما برای استفاده شهروندان این پارک طبیعی در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: برنامه دیگری که در 18 اسفند داریم افتتاح و بهره برداری از 12 پروژه آبخیرداری از 16 پروژه ای است که با اعتبار16میلیارد تومانی در دست اجرا بودند که یکی از مهمترین پروژه هایی که با حضور استاندار تهران  به بهره برداری خواهد رسید پروژه سنگ تراشان است. بحمدالله مسئولان نظام اهمیت بسیار خوبی برای این پروژه های قائل شدند. چرا که بزرگترین مشکل ما بحث مخاطرات سیل است که در صورت وقوع خسارات بسیار سنگینی را بر جای خواهد گذاشت.

 انشالله چهار پروژه باقیمانده در اسرع وقت به بهره برداری خواهد رسید. اما با راه اندازی 12 پرژه یاد شده خواهید دید که بخش زیادی از رواناب ها به سفره های زیر زمینی جنوب شهر تهران هدایت خواهد شد.

 سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در تشریح اهم برنامه های 19 اسفند گفت: در این روزواگذاری اراضی طبیعی را به فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان تهران خواهیم داشت . در این برنامه با انعقاد تفاهم نامه ای بین مدیر منابع طبیعی و فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی منعقد خواهد شد که اراضی تحت نظر استان تهران به فرمانده این یگان تحویل می شود که به صورت روزانه مورد پایش قرار بگیرد و ماهیانه گزارش هایی از اراضی تحت پایش و حفاظت به منابع ملی داده شود تا چنانچه حتی اگر یک متر از این اراضی تصرف شد خود فرمانده باید پاسخگو باشد. این طرح در شمیرانات و بصورت پایلوت در شهر تهران اجرا میشود که در صورت موفقیت در سایر استان های کشور هم به مرحله جرا درخواهد آمد.

وی افزود: در 20 اسفند با همکاری شهرداری منطقه 22 برنامه مشابهی چون پارک سرخه حصار در پارک چیتگر خواهیم داشت. که البته در پارک چیتگر مقوله واگذاری به شهرداری مطرح نیست و فقط مقوله درختکاری و غرس نهال را در این روز دنبال می کنیم.  

طاهری در مورد آخرین روز هفته منابع طبیعی گفت: اما در روز 21اسفند برنامه شاخص شهرستانی داریم. به این مفهوم که در بوستانی روستایی متعلق به روستای ده حسن شهرستان رباط کریم گرد هم می آییم و در آنجا به ضمن افتتاح بوستانی که جدیدا احداث شده، غرس درخت خواهیم داشت. ضمن آنکه دفتر نمایندگی شهرستان رباط کریم را خواهیم داشت. علت این بود که عرصه منابع طبیعی رباط کریم در مقایسه با نقاط دیگر استان تهران بسیار کم است دفتر نمایندگی منابه طبیعی نداشته که انشالله در آخریم روز هفته منابع طبیعی این دفتر نیز افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت .

در پایان طاهری با بیان اینکه باید 85 میلیون ایرانی خود را در حفط منابع طبیعی کشور مسئول بدانند، از رسانه های درخواست همکاری بیشتری کرد که به واسطه پوشش و قدرت رسانه ای خود، اهمیت حفظ منابع طبیعی و محیط زیست کشور را برای مردم تبیین کنند. وی از رسانه ها خواست که اطلاعات خود را برای پیگیری و حصول نتیجه در زمینه تصرف اراضی ملی و دخل و تصرف در طبیعت به وی و سایر مسئولان این اداره کل در میان بگذارند تا در اسرع وقت نسبت به رفع تصرف این اراضی اقدامات قانونی صورت بگیرد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه