English

در گردهمایی بازرسان سلامت اداری مطرح شد :

نیازمند قانون جامع در حوزه مبارزه با فساد هستیم/ هرچه فضا شفاف تر باشد خطر فساد کاهش می یابد

پیش از ظهر امروز گردهمایی بازرسان سلامت اداری با حضور متولیان اموربازرسی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در مجموعه فرهنگی ، ورزشی تلاش برگزار شد. در خاتمه این گردهمایی ، قرائت و امضای سوگند نامه بازرسان سلامت اداری منتخب انجام شد.

نیازمند قانون جامع در حوزه مبارزه با فساد هستیم/ هرچه فضا شفاف تر باشد خطر فساد کاهش می یابد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، پیش از ظهر امروز گردهمایی بازرسان سلامت اداری ( تبصره1 ماده 91 قانون مدیریت خدمات کشوری ) با حضور متولیان امور بازرسی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در مجموعه فرهنگی، ورزشی تلاش برگزار شد.

در ابتدای این مراسم معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در کشور نیازمند قانون جامع در حوزه مبارزه با فساد هستیم، تصریح کرد: باید بازرسان سلامت اداری در فضایی دوستانه اما کاملا جدی در فضای کاری ، فعالیت خود را انجام دهند.

میرهادی قره سید به استناد منویات مقام معظم رهبری در راستای مقابله و مبارزه با فساد خاطر نشان کرد: باید همه با هم با اصول راهبردی برای ایجاد شفافیت و اجرای مبارزه با فساد گام برداریم. چرا که شفافیت یک تفسیر شخصی نیست و براساس قانون تعریف می شود. لذا باید در قدم اول مطابق با قانون مبارزه با فساد حرکت کنیم.

رییس کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم وزارت کارضمن اشاره به ابعاد مختلف بازرسی های سلامت اداری پیشنهاد ایجاد کارگروه مشترک در این زمینه با وزارت دادگستری را مطرح کرد.

وظیفه ما حکم میکند که در مقابل رانت خواری و فساد بایستیم

در ادامه این مراسم سید ضیاالدین شجاعی برهان با تصریح بر این نکته که فضای شفافیت در دولت آغاز شده است، یاد آور شد: موضوع تبصره 1 ماده 91 قانون مدیریت خدمات کشوری بررسی خواهد شد که هدف از آن مبارزه با فساد و ایجاد شفافیت است.

 رییس کمیته سلامت اداری و صیانت از حقوق مردم در وزارت کاردر ادامه افزود: اقدامات خوبی در وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در راستای مبارزه با فساد انجام شده است. چرا که هرچه فضا شفاف تر باشد خطر فساد کاهش می یابد.

وی با تصریح بر این نکته که در جایی که فساد وجود دارد قطعا نابودی هم در انتظارش است، افزود: بقای نظام در ریشه کنی فساد است، لذا تمامی دستگاههای اجرایی موظفند که با فساد مبارزه کنند .

شجاعی برهان در ادامه متذکر شد: مانع اساسی پیشرفت ، فساد است لذا برای بقا، پیشرفت و توسعه باید غده فساد از بین برود. لذا هم اکنون کمیته سلامت اداری طبق قانون در اکثر وزارتخانه ها فعال است و باید در این زمینه اقدام و عمل وجود داشته باشد.

مشاور وزیر در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی  به مساله شفافیت و مبارزه با فساد بسیار اهمیت می دهد. بنابراین بازرسان  سلامت اداری باید وظایف خودشان را به خوبی انجام دهند. زیرا نقش بازرسان  سلامت اداری نقش بسیار مهمی است و  نظارت و مراقبت در این خصوص لازم و ضروری است. از این رو از بازرسان سلامت اداری انتظار دارم که به کار پویا و لحظه به لحظه توجه کنند و در این رهگذر گلوگاه های فساد باید شناسایی و کنترل شوند . گرچه کارهای ارزشمند و زیربنایی فراوانی در این زمینه در سطح کشور صورت گرفته است. اما با این وجود وظیفه ما حکم میکند که در مقابل رانت خواری و فساد بایستیم.

شایان ذکر است که در خاتمه این گردهمایی ، قرائت و امضای سوگند نامه بازرسان سلامت اداری منتخب در ستاد و ادارات کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان ها انجام شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه