English

پیرو اطلاعیه مرکز پایش آلودگی هوای اداره محیط‌زیست:

احتمال ورود به شرایط ناسالم در شهر تهران وجود دارد

مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان محیط زیست تهران با ارسال اطلاعیه ای به دفتر خبرگزاری موج، وضعیت هوا را در روزهای آینده تشریح و احتمال ورود به شرایط ناسالم را هشدار داد

احتمال ورود به شرایط ناسالم در شهر تهران وجود دارد

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری موج،  آلودگی هوا در روزهای اخیر از سویی و وضعیت ناپایدار جوی از سوی دیگر شرایط بحرانی هوا را در روزهای آینده محتمل کرده است. 

لذا مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان محیط زیست تهران با ارسال اطلاعیه ای به دفتر خبرگزاری موج، وضعیت هوا را در روزهای آینده تشریح و نسبت به احتمال ورود به شرایط ناسالم هوا ، هشدار داد! 

متن اطلاعیه مذکور در ادامه عینا منعکس خواهد شد: 

 

بسمه تعالی
اطلاعیه مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان تهران
براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران منتهی به ساعت ۱۱ روز چهارشنبه مورخ ۹۷/۱۱/۰۳ متوسط شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته در کلیه ایستگاه‌های شهر تهران ۱۰۷ و آلاینده اصلی ذرات معلق با قطر کمتر از ۲/۵ میکرون و کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. لازم به توضیح است کیفیت هوا در ۲ ایستگاه شادآباد -منطقه ۱۸ (۱۵۴) و پارک سلامت-منطقه ۱۷ (۱۵۵) در شرایط ناسالم بود.
همچنین نظر به اطلاعیه شماره ۴۹ ارسالی اداره کل هواشناسی استان تهران مبنی بر ادامه شرایط پایداری جوی و سکون نسبی هوا و پتانسیل افزایش و انباشت آلاینده‌های هوا تا روز جمعه مورخ ۹۷/۱۱/۰۵ ، احتمال ورود به شرایط ناسالم در شهر تهران وجود خواهد داشت، از این رو توصیه می‌گردد، روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ ۹۷/۱۱/۰۴ و ۹۷/۱۱/۰۵ موارد ذیل رعایت شود:

1- مشارکت عمومی و خودداری از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، از جمله روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن.
2- کاهش فعالیت‌های بدنی بیماران قلبی و ریوی مبتلا به آسم، به خصوص در فضای باز.
3- خودداری از خروج غیرضروری از منزل.
4- رعایت الگوی مصرف سوخت و دقت لازم در استفاده از وسایل حرارتی( آبگرمکن، بخاری و تأسیسات گرمایشی) به منظور جلوگیری از افزایش بی‌رویه حرارت در فضاهای مسکونی، تجاری و اداری.
5- کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی.
6- دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها.
7- آماده سازی و اطلاع رسانی به دانش آموزان و انجام اقدامات پیشگیرانه مانند کاهش حضور دانش آموزان در فضای باز و کاهش فعالیت بدنی توسط اداره کل تربیت بدنی آموزش و پرورش.

خبرگزاری موج در تذکر و توصیه ای خاطر نشان می کند که بند 7  اطلاعیه فوق به واسطه تعطیلی قاطبه مدارس در روز پنجشنبه  ملغی می باشد. بنابراین مدارس و مراکز آموزشی تحت نظر آموزش و پرورش  که در روز پنجشنبه ممکن است در فضای باز نسبت به تشکیل کلاس های ورزشی مبادرت ورزند یا اقدام به برگزاری مسابقات جام دهه فجر نمایند، ملزم به رعایت بند هفتم این اطلاعیه هستند. مگر آنکه اهداف آموزشی خود را در فضای سر پوشیده و مطمئن دنبال کنند. 
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه