English

رییس کارگروه زنان و خانواده ستاد برگزاری چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی:

در بررسی حوزه زنان و خانواده بعد "جمهوریت" را عمیق ببینیم

پیش از ظهر امروز نشست خبری رییس کارگروه زنان و خانواده ستاد برگزاری مراسم چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برگزار شد و رییس این کارگروه به تشریح دستاوردهای 40 ساله نظام در حوزه زنان پرداخت.

در بررسی حوزه زنان و خانواده بعد "جمهوریت" را عمیق ببینیم

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری موج، زهرا آیت اللهی در آغاز این مراسم که  در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به دو ویژگی شاخص مشارکت مردمی و اسلامیت در نظام جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: زمانیکه حوزه زنان و خانواده را بررسی می‌کنیم باید بعد جمهوریت آن را عمیق ببینیم. در جمهوری اسلامی در راستای ارتقای دینی و معنوی جامعه زنان سعی شده اطلاعاتی جمع آوری شود. به همین خاطر مروری بر عملکرد نظام ۴۰ ساله حوزه زنان داشتیم و برای این امر دستگاه‌های مختلف را برای برگزاری همایش‌های زنان و فعالیت‌هایی در حوزه زنان فعال کردیم.

 

وی با اشاره به اینکه نگاه به مسایل زنان و خانواده از منظر رهبر نظام دارای ابعاد مختلفی است،گفت: یکی از فعالیت‌های مهم ما، جمع‌آوری اطلاعات و آمار زنان دولتهای قبل بود و بخش دیگر این بوده که رهبران نظام جمهوری اسلامی در مورد حوزه زنان و خانواده و مسائل مختلف در مورد زنان چه نظرات و رهنمودهایی داشتند. چرا که در جمهوری اسلامی باید در ارتقای دینی و معنوی جامعه زنان اطلاعاتی را مشاهده کنیم که سعی شده اطلاعاتی را جمع آوری کنیم.

 

رئیس کارگروه زنان و خانواده ستاد مرکزی چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کتابی که به همین منظور  تدوین شده، گفت: در کتاب کتاب "جایگاه حقوق و مسئولیت های زنان" 10 موضوع مختلف در مورد زنان مشخص شده که عبارت است از بخش‌های حقوق و قضایی، آموزش و پژوهش، سلامت و بهداشت و ورزش، فرهنگ، هنر و ارتباطات، فعالیت‌ها و مشارکتهای اقتصادی، حمایت‌های اجتماعی از زنان و خانواده، حوزه دفاعی امنیتی، بین‌المللی، حضور زنان در مشارکت‌های مردمی، معنویت و دین‌داری که به دستاوردهای هرکدام از آنها پرداخته شده است.

این فعال حوزه زنان با اشاره به اینکه هنوز کارهای عقب افتاده زیادی داریم خاطر نشان کرد: خود من آدم سخت گیر و منتقدی هستم که کلی نقد و سوال به عقب افتادگی های این 40 سال دارم. اما وقتی کتاب جایگاه حقوق و مسئولیت های زنان را دیدم واقعا خدا را شکر کردم که حرکت های مثبتی در حوزه زنان انجام شده است.

وی در بخش دیگری از صحبتهایش  افزود: رشته‌های مختلفی در حوزه زنان و خانواده راه‌اندازی شده است، همچنین تعداد بسیار زیادی حوزه علمیه بعد از انقلاب اسلامی راه‌اندازی شده و در حال حاضر زنان طلبه‌ای داریم که در سطوح مختلفی مشغول پژوهش هستند. همچنین در بخش سلامت نیز اقدامات زیادی انجام شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه