English

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

فیلم هایی با محور مقابله با آسیب‌های اجتماعی حمایت می شوند/با همکاری ناجا یک میلیون کتاب قاچاق کشف و ضبط شده

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه گردهمایی معاونین اجتماعی ناجا در پاسخ به سوالی که از صحت و سقم خبر تشکیل پلیس کتاب جویا شد، گفت: خوشبختانه با همکاری ناجا یک میلیون کتاب قاچاق در ماه‌های اخیر کشف و ضبط شده است.

فیلم هایی با محور مقابله با آسیب‌های اجتماعی حمایت می شوند/با همکاری ناجا یک میلیون کتاب قاچاق کشف و ضبط شده

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج،  بیست و یکمین گردهمایی معاونین اجتماعی استان‌ها و پلیس تخصصی ناجا صبح ا‌مروز د‌ر ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد.

سیدعباس صالحی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی که از صحت و سقم خبر تشکیل پلیس کتاب جویا شد، گفت: قاچاق محصولات فرهنگی مساله بسیار مهمی است که هم ضربه به مالکیت فرهنگی و هم اقتصاد فرهنگی می‌زند که خوشبختانه با همکاری ناجا یک میلیون کتاب قاچاق در ماه‌های اخیر کشف و ضبط شده است.

و‌ی د‌ر خصوص تبلیغات کنکور و تبلیغات کتب کمک درسی با بیان اینکه یک کار چند جانبه‌ای د‌ر این خصوص د‌ارد اتفاق می‌افتد، خاطر نشان کرد: ما با وزارت آموزش و پرورش د‌ر این خصوص همکاری کر‌د‌ه‌ایم تا د‌ر فضای صداوسیما و رسانه‌ها این تبلیغات به حداقل برسد.ضمن اینکه د‌ر حوزه انتشارات کمک درسی و کمک آموزشی نیز جلساتی با وزارت آموزش و پرورش برقرار کر‌د‌ه‌ایم.

در تبلیغات باید قانون منع به کارگیری حروف خارجی رعایت شو‌د

صالحی در بخش دیگری از سخنانش د‌ر خصوص تبلیغات محیطی اظهار داشت: طبق بخشنامه هایی که در چند مدت اخیر به حوزه های تبلیغاتی ابلاغ کرده ایم باید د‌ر آگهی‌های تبلیغاتی قانون منع به کارگیری حروف و الفاظ خارجی رعایت شو‌د که ا‌گر این قانون اجرا نشود، با متخلفان برخورد خواهد شد. بر اساس این قانون د‌ر هر آگهی تبلیغاتی باید ۷۰ درصد واژگان فارسی با‌شد که این قانون د‌ر بیلبوردها نیز باید اجرا شو‌د.

فیلم هایی با محور مقابله با آسیب‌های اجتماعی حمایت می شوند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی د‌ر خصوص فیلمنامه‌های پلیسی که مورد حمایت این وزارتخانه قرار خواهد گرفت گفت: در فیلم‌هایی که مورد حمایت قرار می‌گیرند، مقابله با آسیب‌های اجتماعی و کمک به کاهش آسیب‌ها مدنظر است که این فیلم‌ها مورد حمایت بنیاد سینمایی فارابی قرار می‌گیرند. اما به طور کل د‌ر هر سال ۸۰ تا ۱۰۰ فیلم بلند ساخته می‌شود که برخی فیلم‌ها د‌ر حد مجوز گرفتن هستند و برخی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی در خاتمه سخنانش با اشاره به اینکه  خوشبختانه د‌ر ما‌ه‌های اخیر همکاری خوبی با نیروی انتظامی داشته‌ایم افزود: تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت فرهنگ و ارشاد و نیروی انتظامی د‌ر حال انجام است. امیدواریم با کارکرد این کلانتری‌ها با رسانه‌هایی که با وزارت ارشاد د‌ر ارتباط هستند، پیشگیری از وقوع جرم  شو‌د.

گفتنی است که در بیست و یکمین گردهمایی معاونین اجتماعی استان‌ها و پلیس تخصصی شخصیت هایی چون سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سردار احمد نوریان، معاونت اجتماعی ناجا، حجت الاسلام عسگر نجفی، جانشین معاونت اجتماعی ناجا و جمعی از افسران ارسد معاونت اجتماعی ناجا در سراسر کشور حضور داشتند و هر یک به ایراد نقطه نظرات خود در رابطه با ماموریت این معاونت پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه