English

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد:

۱۳ ارتشی در سانحه سقوط هواپیما به شهادت رسیدند/ هواپیما اجاره ای نبوده ! / ماموریت قرقیزستان-تهران آموزشی بوده

امیر سرتیپ دوم تقی خانی سخنگوی ارتش درباره جزییات سقوط بوئینگ 707 ضمن ابراز همدردی و پیام تسلیت توضیحاتی را عنوان کرد. در خصوص این حادثه فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی با صدور پیام تسلیت شهادت پرسنل خدوم این پرواز را جداگانه تسلیت گفتند.

13 ارتشی در سانحه سقوط هواپیما به شهادت رسیدند/ هواپیما اجاره ای نبوده ! / ماموریت قرقیزستان-تهران آموزشی بوده

به گزارش سرویس اجتماعی خبرگزاری موج ، در سانحه سقوط هواپیمای بوئینگ 707 ارتش جمهوری اسلامی ایران که ساعت8/30دقیقه صبح روز گذشته در منطقه صفادشت رخ داد، 15 سرنشین این پرنده که 13 تن از آنان جزء پرسنل جان بر کف نیروی هوایی بودند، جان خود را از دست دادند. در این میان تنها مهندس پرواز به واسطه پرتاب از پنجره هواپیما، نجات یافت که در حال حاضر مراحل درمان را سپری می‌کند. این پرنده که در راستای طرح مردمیاری حامل محموله گوشت از قزاقستان بود هنگام فرود با دیواره انتهایی فرودگاه فتح کرج،  دچار آتش سوزی شد. طبق اظهارات  نیروهای امدادی حاضر در محل قرار بود روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی جزییات نهایی این سانحه را اطلاع رسانی کند.

امیر سرتیپ دوم تقی خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره جزییات این حادثه گفت: یک فروند هواپیمای باربری بوئینگ 707 نیروی هوایی ارتش که دارای محموله گوشت برای اجرای طرح مردم‌یاری و دراستای کمک به اقتصاد کشور از مبدا بیشکک  پایتخت کشور قرقیزستان بود، دچار حادثه شد و اقدام به فرود اضطراری در فرودگاه فتح استان البرز کرد که در هنگام فرود از باند خارج و پس از برخورد با دیوار انتهایی باند دچار آتش سوزی شد.

وی افزود: در این حادثه 13 نفر از کارکنان این نیرو به فیض شهادت نایل آمدند و مهندس پرواز این پرواز مجروح شده و به یکی از بیمارستان های استان البرز منتقل و بستری شده است.

سخنگوی ارتش خاطرنشان کرد: این پرواز در راستای سلسله اقدامات ارتش و بویژه نیروی هوایی ارتش در اجرای طرح های مداوم مردم یاری و کمک به اقتصاد کشور انجام شده است و بدون شک دلاورمردان و شهدای عزیز این حادثه در جایگاه شهدا و قهرمانان 8 سال دفاع مقدس قرار دارند.

 

این ماموریت آموزشی بوده و هواپیما اجاره ای نبوده

امیر سرتیپ دوم تقی‌خانی با تأکید بر اینکه در چنین مأموریت‌هایی برای صرفه جویی در استفاده از تجهیزات و بهره‌برداری مطلوب از زمانهای طولانی مأموریت، همزمان اقدامات آموزشی نیز صورت می پذیرد گفت: در این مورد هم اقدامات آموزشی نیز برای خلبانان و مجموعه تیم پروازی صورت گرفته، درنتیجه این مأموریت، آموزشی هم بوده است. در ضمن هواپیما به هیچ عنوان در اجاره نبوده است.

 

اسامی13شهید، دو کشته ویک مجروح حادثه

این گزارش حاکی است؛ در حادثه امروز امیر سرتیپ دوم غفور قجاوند فرمانده سابق تیپ پشتیبانی شهید لشکری، سرهنگ جواد سلیمانی، سرهنگ محمد باقر ندری، سرهنگ محمد عبدلی، سرهنگ دوم عزیز علیزاده، داود ذوالفقاری،  علی افروغ،  محمد رضا طاهری، مصطفی محمودی،  سعید قاسمی،  جواد مرادی،  حمید رضا لطفیان و  فریدون شیخی، (شاکر آجرلو و مریم زارعی نژاد از شهدای غیر نظامی) به فیض شهادت رسیدند و سرهنگ فرشاد مهدوی قلعه مجروح شده است.

 

پیام تسلیت فرمانده کل ارتش

امیر سرلشکر موسوی در پی حادثه سقوط هواپیمای بوئینگ 707 و شهادت جمعی از کارکنان نیروی هوایی ارتش، پیامی صادر کرد. متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا

مردان مرد دیگری از یادگاران دفاع مقدس و مدافعان حرم، در آخرین پرواز به قافله نورانی شهیدان پیوستند و ما را در فراق دلاوری هایشان داغدار کردند.

دلیر مردانی که از اولین روزهای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، با دل‌های مملو از ایمان و سر های پر شور عاشورایی ده ها بار معجزه وار مرگ را مغلوب کردند و سرانجام در راه خدمت به هموطنان عزیز در عملیات مردم یاری، خلعت پرافتخار شهادت را پوشیدند و به جوار قرب الهی پرواز کردند.

اینجانب با نهایت اندوه از دست رفتن این عزیزان، پرواز آسمانی آن ها را به خانواده های معظم و همرزمان عزیزم در نیروی هوایی و آحاد ملت قدر شناس ایران تبریک و تسلیت عرض می کنم و از درگاه خداوند بزرگ برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می نمایم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

سید عبدالرحیم موسوی

 

 

 پیام تسلیت رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش

در پی حادثه هواپیما بویینگ 707 و شهادت تعدادی از کارکنان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حجت الاسلام و المسلمین محمد حسنی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پیامی عروج عاشقانه این مجاهدین خستگی ناپذیر عرصه جهاد و دلاوری را تبریک و تسلیت گفت.

بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

وَ لا تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتٌ بَلْ أَحْیاءٌ وَ لکِنْ لا تَشْعُرُون

 و به آنان که در راه خدا کشته شوند مرده نگویید، بلکه زنده ابدی هستند و لیکن همه شما این حقیقت را درنخواهید یافت.

اگر چه آرزوی هر مسلمان آزاده‌‌ای پوشیدن خلعت شهادت و رسیدن به جوار قرب الهی است که فقط نصیب شایسته ترین ها خواهد شد، اما از دست دادن این عزیزان برای اینجانب نیز مانند هر ایرانی مسلمان با عاطفه و کارکنان ولایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضایعه ای جبران نشدنی و سخت و جان فرساست.

با دلی پر از غم و اندوه وصف نا‌شدنی، علوّ درجات همه شهیدان، صبر و اجر خانواده های محترم و هم رزمان این عزیزان را از پیشگاه خداوند بزرگ خواستارم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران

عباس  محمدحسنی

 

 

پیام فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

در پی حادثه هواپیمای بویینگ 707 و شهادت تعدادی از کارکنان نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ عزیز نصیر زاده فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیام تسلیتی صادر کرد:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

فَرِحینَ بِما آتاهُمُ اللَّهُ مِن فَضلِهِ وَیَستَبشِرونَ بِالَّذینَ لَم یَلحَقوا بِهِم مِن خَلفِهِم أَلّا خَوفٌ عَلَیهِم وَلا هُم یَحزَنونَ

کارنامه ی درخشان نیروی هوایی الهی، طی سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی بیانگر این واقعیت است که فرزندان انقلابی ملت بزرگ ایران اسلامی، برای شکستن سدهای پیش روی نظام مقدس اسلامی، از نثار جان جوانان رعنا و رشید خویش دریغ نکرده و برای ما که در مکتب عاشورا مشق غیرت کرده ایم، همواره شهادت همرزمان مان جلوه ای از "ما رایت الا جمیلا" است .

اینک که در سانحه ای تلخ، تعدادی از سربازان ولایت و فرزندان غیور ملت که غیرتمندی شان در سال های دفاع مقدس و محور مقاومت به سنگ محک ولایتمداری و جان نثاری آستان اهل بیت علیهم السلام سنجیده شده و حیثیت مرگ را به بازی گرفته بودند، شهد شیرین شهادت نوشیده اند، ضمن عرض تبریک و تسلیت به محضر فرماندهی معظم کل قوا ( مدظله العالی )، ملت شریف ایران و خانواده های نجیب و صبور همرزمانم، به خون سرخ و تا همیشه گرم ایشان سوگند می خوریم و عهد دوباره می بندیم که تا پای جان و با دست همت خود در راه استقلال و عزت کشور عزیزمان و در هم شکستن تحریم ها از پای ننشینیم و همراهی و همدردی ملت شریف مان در این ضایعه را که برآمده از علاقه و اعتماد به فرزندان خویش در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است ، با عزمی بیش از پیش پاس بداریم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش

سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده

 

 

پیام تسلیت فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

در پی حادثه هواپیمای بویینگ 707، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیام تسلیت صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

شهادت اوج کمال انسان و برترین خوبی ها و سرچشمه همه فضیلت هاست و شهیدان، اسوه ها و یادگارهای ارزشمند و ماندگاری هستند که رضای خدا و دعوت بنده ی برگزیده اش را برای دفاع از اسلام و میهن اسلامی اجابت نمودند. امروز استقلال و عزت ایران رهین مجاهدت شهدا و ایثارگران و استمرار فرهنگ غنی شهادت و ایثار است.

ضمن عرض تسلیت به مناسبت سانحه هواپیمای بویینگ 707 نیروی هوایی الهی ارتش جمهوری اسلامی ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی)، همرزمان و خانواده محترم شهدای این سانحه، از طرف خود و همکارانم در نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ از خداوند متعال علو درجات را برای شهدای این سانحه دلخراش و وسعت صبر، صحت و سلامتی، عمر با عزت و عاقبتی نیکو را برای بازماندگان مسئلت می نمایم.

 

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران

دریادار حسین خانزادی

 

 

پیام تسلیت امیر سرتیپ صباحی فرد

در پی حادثه هواپیمای بویینگ 707 که در آن تعدادی از کارکنان نیروی هوایی ارتش به درجه رفیع شهادت نایل آمدند، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا ارتش جمهوری اسلامی ایران پیامی صادر کرد:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ لَا تحَسَبنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فىِ سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتَا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُون

شهادت هنر مردان خدا است. شهادت این دلیر مردان خاطره ماندگار دیگری از رشادت ها و فداکاری های فرزندان این مرز و بوم است.

وقوع سانحه هواپیمای بویینگ 707 نیروی هوایی الهی ارتش جمهوری اسلامی ایران را به محضر حضرت ولیعصر (عج) ، فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) ، فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی الهی، خانواده های معظم این شهدا تبریک و تسلیت عرض می نمایم و از خداوند متعال برای این شهدا گرانقدر آمرزش  و غفران الهی و برای بازماندگان اجر جمیل و صبر جزیل مسئلت دارم.

 

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا

سرتیپ ستاد علیرضا صباحی فرد

 

لازم به ذکر است خبرگزاری موج به محض اطلاع از جزییات بیشتر ، از جمله زمان تشییع شهدا و جان باختگان سانحه سقوط هواپیمای پرواز قرقیزستان-تهران بلافاصله اطلاع رسانی خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه