English

حسین کتابدار؛

تهران تنها ۴۳ هزار متر مربع سوله بحران دارد/تهران محروم ترین استان از نظر سوله مدیریت بحران است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر تهران با بیان اینکه تهران محروم ترین استان از نظر سوله مدیریت بحران است گفت : این استان با داشتن تنها 43 هزار متر مربع سوله مدیریت بحران ، یکی از محروم ترین استان های کشور در استقرار این اماکن است.

تهران تنها 43 هزار متر مربع سوله بحران دارد/تهران محروم ترین استان از نظر سوله مدیریت بحران است

به گزارش خبرگزاری موج، حسین کتابدار روز سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد، اظهار داشت :استان تهران به عنوان پایتخت سیاسی کشور یکی از محرومترین و کم برخوردارترین مناطق ، در بسیاری از شاخص های اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی است که این مهم در حوزه مدیریت بحران نیز آثار خود را نشان داده است.

وی افزود : استان تهران با جمعیت 14 میلیون نفری ، تراکم 700 نفر در هر کیلومتر مربع و 130 هزار کیلومتر مربع وسعت ، تنها 43 هزار متر مربع سوله مدیریت بحران برای انبار آذوقه در اختیار دارد که این سوله ها در شهرستان های حسن آباد ، پاکدشت ، دماوند و رباط کریم مستقر است.

وی تأکید کرد: باید توجه داشت ، جمعیت هلال احمر تنها 2 درصد از اقلام 16 گانه ضروری مورد نیاز در مواقع بروز بحران را در اختیار شهرستان های قرار می دهد و با ساخت و جانمایی سوله های بیشتر می توان از کالای بیشتری در هر شهرستان ذخیره کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران از تشکیل خانه های روستایی هلال احمر در مناطق روستایی این استان خبر داد و گفت : هلال احمر قدیمی ترین نهاد در نظام نوین ایران است که عمر فعالیت آن به دوران قاجاریه باز می گردد.

وی افزود : هلال احمر در صحنه ها و حوادث مختلف طبیعی و غیر طبیعی ، چه داخل کشور و چه در سطح بین الملل در کنار مردم حضور داشته و تسکین دهنده آلام مردم بوده است.

کتابدار از هلال احمر جمهوری اسلامی به عنوان یک موسسه خیریه غیرانتفاعی یاد کرد و افزود : مهمترین رسالت هلال احمر در کنار خدمت رسانی در زمان بروز بحران ، آموزش عموم مردم است تا شعار هر خانواده یک امدادگر این جمعیت محقق شود.

وی اظهار داشت: یکی از مقوله هایی که در آموزش جمعیت هلال احمر نقش دارد ، فراگیر نمودن آموزش ها برای همه جامعه است لذا تشکیل خانه های هلال احمر در مناطق روستایی و محلات حاشیه ای شهرها اولویتی است که در دستور کار جمعیت هلال احمر استان تهران قرار دارد.

وی گفت : خانه های هلال از دیرباز تاکنون با اسم خانه داوطلب شکل گرفته و فعالیت خود را آغاز کرده است ولی با توجه به اقدامات موثری که دولت در مناطق روستایی انجام داده و آبادانی را بار دیگر به روستانشینان هدیه کرده است ، تشکیل خانه های هلال می تواند در دست یابی به اهداف هلال احمر نقش آفرین باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران با تأکید بر لزوم توجه دهیاران به تشکیل خانه های هلال احمر در مناطق روستایی گفت: خانه های هلال به عنوان شعبه کوچه هلال احمر و با هدف ارائه آموزش های داوطلبانه تشکیل می شود.

وی تصریح کرد: دهیاران می توانند از ظرفیت های موجود در روستا از جمله مدارس ، مساجد و خانه های بهداشت به منظور ایجاد خانه های هلال استفاده کنند.

سوله مدیریت بحران در مناطق روستایی ورامین احداث می شود

فرماندار ورامین نیز در این جلسه از احداث سوله مدیریت بحران در دو روستای زواره و خورین خبر داد.

حسین کاغذلو گفت :شهرستان ورامین به دلیل همجواری با محور اصلی قم – گرمسار ، نقش مهمی را در زمان بروز حوادث ایفا می کند و می تواند به عنوان شهرستان معین ، به سایر مناطق همجوار خدمات خود را ارائه کند.

وی افزود: در جریان بارش سنگین برف در سال گذشته ، بخشی از محور قم – گرمسار و حسن آباد مسدود شد که امداد رسانی به در راه ماندگان تنها از طریق ورامین امکان پذیر بود که البته این خدمات به بهترین شیوه ارائه شد.

وی اظهار داشت : ورامین در حوزه هلال احمر با مشکلات بسیاری مواجه است که لازم است این مشکلات در جلسات تخصصی احصا و تصمیمات مقتضی برای رفع آن اتخاذ شود.

کاغذلو با تأکید بر لزوم ساخت سوله مدیریت بحران در شهرسان ورامین گفت: طرح استقرار سوله مدیریت بحران در روستاهای زواره و خورین به کارشناسان ارائه شده تا پس از تأئید طرح ، این اماکن تجهیز و استاندارد سازی شود.

وی گفت : تشکیل خانه هلال کار بزرگ و ارزنده است و روستاهای ورامین ، ظرفیت ایجاد آن را دارند .

فرماندار ورامین افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور نمی توان برای ساخت این خانه ها هزینه زیادی را صرف کرد و باید از ظرفیت های موجود در روستاها برای ایجاد این خانه ها استفاده کرد.

ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه