English

لعیا جنیدی تاکید کرد

ضرورت علوم انسانی و پژوهش ها بسیار واضح است

معاون حقوقی ریاست جمهوری گفت: ضرورت علوم انسانی و پژوهش ها بسیار واضح است اما حرکات منشا و مبدا علوم انسانی باید مشخص باشد.

ضرورت علوم انسانی و پژوهش ها بسیار واضح است

به گزارش خبرگزاری موج،  لعیا جنیدی امروز سه شنبه در همایش پژوهش و علوم انسانی در دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: در اهمیت علوم انسانی نمی توان بسیار صحبت کرد چرا که عملا انسان برای ارتقای کیفیت زندگی خود با بکار گیری ابزار مناسب تلاش خود را بکار می گیرد.

وی افزود: در علوم انسانی پژوهشگر با دخالت های انسانی رو به رو است، از این روبحران هویت در بسیاری از شاخه های علوم انسانی در مشاهده، تبیین و تفسیر علمی وجود دارد .

استاد حقوق دانشگاه تهران با اشاره به بکار گرفته نشدن روش های پیشین تحقیق یاد آور شد: در حال حاضر نظم پیشین با تحولات جامعه مورد تردید قرار گرفته و موجب بحرانی خاص در تحقیقات علوم انسانی شده است.

به گفته جنیدی، زیر سوال رفتن روش های گذشته و پیدا نشدن روش های جدید کار برخی رشته های علوم انسانی را دشوار می کند.

وی افزود: نظام آموزشی و برنامه های درسی بحران هویت علوم انسانی محسوس تر می کند، از این رو باید رسیدگی به اهداف ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مورد توجه قرار گیرد چرا که با توجه به صرف هزینه و زمان انتظار بهترین خروجی از پژوهش ها وجود دارد.

معاون حقوقی رییس جمهور خاطر نشان کرد: ضرورت علوم انسانی و پژوهش ها بسیار واضح است اما حرکات منشا و مبدا علوم انسانی باید مشخص باشد.

جنیدی با اشاره به نبود وجه تعاملی میان رشته های علوم انسانی یادآور شد: علوم انسانی در جهت رشته های میان رشته ای عملکرد مناسلی ندارد.

وی به افزایش تعداد دانشگاه ها در چند سال گذشته اظهار کرد: افزایش تعداد دانشگاه ها و اداره این موسسات در چند سال گذشته مسئله قابل توجهی است چرا که علوم انسانی سهم 60 در صدی از این تعداد موسسات را به خود اختصاص داده است.

منابع و ابزار محدود برای مراکز پژوهشی به دلیل عدم امکان مدیریت است ، از این رو موازی کاری به شدت پیش می آید که نیاز به مدیرت جدی وزارت علوم را بیشتر می کند.

جنیدی ادامه داد: برون سپاری تحقیقات نیاز به مدیریت جدی دارد تا لابی ها در سفارش تحقیقات اثر گذار نباشد.

وی با اشاره به مسئله استقلال نداشتن مراکز پژوهشی گفت: نیروی انسانی باید بتواند با اختیار مسایل کشور را به سمت صحیح رهنمون کند، از این رو در انجام تحقیقات باید به دانشگاه ها اعتماد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه