English

مرعشی در پاسخ به موج:

دو انبار دارو در کربلا دایر کردیم/خدمات درمانی به زائران امام حسین در طول سال مستمر است

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با بیان اینکه هر سال یک بار به عراق اعزام دارو داریم، گفت: ۲ انبار دارو در کربلا نیاز دارویی زائران امام حسین علیه السلام در طول سال را تامین می کند.

دو انبار دارو در کربلا دایر کردیم/خدمات درمانی به زائران امام حسین در طول سال مستمر است

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، علی مرعشی در نشست خبری ضمن تشریح خدمات امدادی و درمانی هلال احمر در اربعین اظهار کرد: امسال ۴۰ پایگاه در نجف و کربلا و در مسیرهای پیاده روی زائران اربعین داشتیم.

وی ادامه داد: این ۴۰ پایگاه ها به طور مستقیم توسط هلال احمر و همکاری نهادهای متعددی که با ما همکاری دارند اداره شد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت افزود: تعداد افراد بستری در مراکز درمانی ۳۹۹ نفر بود و از این تعداد ۱۵۳ مورد توسط همکاران ما با اتوبوس آمبولانسی به داخل کشور ارائه شدند و یک میلیون خدمت پزشکی به زائران ارائه شد.

مرعشی همچنین اعلام کرد: متاسفانه در این ایام ۵۷ مورد فوتی داشتیم و اکثر این پیکرها به داخل کشور منتقل شد و یک مورد از این فوتی ها در نجف و یک مورد هم در کربلا دفن شد.

وی در بخشی از سخنانش اظهار کرد: صد در صد خدمات ما خالی از اشکال نبوده است و تلاش می کنیم تا در سالهای بعد این نواقص را جبران می کنیم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در مورد اختلاف نظر جراحی در عراق بین جراحان عراقی و ایرانی بیان کرد: یک اختلاف بین دو جراح ایرانی و عراقی بود و پزشکان ایرانی پس از روز اربعین به کشور باز می گردند.

مرعشی در مورد داروهای منتقل شده به عراق گفت: انبارهای نگهداری در عراق داریم و توانایی تامین دارو برای همه زائران اربعین را نداریم و تلاش می کنیم خدمات درمانی را با تمام ارگان های مرتبط و داوطلبان هماهنگ کنیم.

وی در ادامه گفت: امسال در چادرهای ما هیچ کمبود دارویی نبود و دارو از انبارها مرتب به پایگاه های درمانی ارسال می شد.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در پاسخ به موج در مورد باقی مانده داروها در انبارهای عراق گفت: هر سال یکبار دارو به عراق منتقل می کنیم و ۲ انبار ما در کربلا دارو دارد و به تمام زوار ایرانی در طول سال خدمات دارویی ارائه می دهیم و زیر ساخت لازم را کشور عراق در این رابطه ندارد.

مرعشی همچنین به ارسال ۶۰ تن دارو برای مراسم حج اشاره و عنوان کرد: ما برای زائران ایرانی بیمارستان داریم و برای این زائران ۶۰ تن دارو منتقل می کنیم.

وی یادآور شد: خدمات هلال احمر تا پایان ماه قمری ادامه دارد البته بسیاری از تیم ها برگشته اند.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت اظهار کرد: آمار مسمومیت غذایی در مراسم اربعین بسیار کم بود جهت تهیه دارو از اسفند ماه اقدامات لازم انجام شده است و در مراسم اربعین هیچ کمبود دارویی در چادرها وجود نداشت و اگر فردی نیازمند مسکن یا داروی دیگر بود به صورت رایگان در اختیار زائرین قرار داده شد.

مرعشی از ارسال ۱۴تریلی از طریق مرز زمینی به کربلا خبر داد و گفت: امسال بیش از ۲۲۰۰ نیرو اعم از پزشک، پرستار،‌امدادگر به کربلا اعزام کردیم.

وی خاطر نشان کرد: گفت: امسال برای نخستین بار همکاران متخصص طب سنتی با ما همکاری داشته و یک موکب در این زمینه راه‌اندازی شد و خدمات دارویی، درمانی و ماساژ برای زائران ارائه داده شد.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت تصریح کرد: موفق شدیم به بیش از ۱۳ هزار و ۹۰۰ زایر امام حسین علیه السلام خدمت پزشکی طب سنتی ارائه کنیم و این درمانگاه یکی از شلوغ‌ترین درمانگاه‌های ما بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی