English

مجتبی یزدانی در گفتگو با موج مطرح کرد:

خدمات داوطلبانه نیروهای شهرداری در مراسم اربعین/ادامه خدمات به زائران سه روز پس از اربعین

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردای تهران از ارائه خدمات شهرداری به زائران کربلا تا 3 روز پس از اربعین خبر داد و گفت: خدمات نیروهای خدمات شهری در مراسم اربعین داوطلبانه است.

خدمات داوطلبانه نیروهای شهرداری در مراسم اربعین/ادامه خدمات به زائران سه روز پس از اربعین

مجتبی یزدانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج، ضمن تشریح خدمات معاونت خدمات شهری به زائران امام حسین (ع) در مراسم اربعین، اظهار کرد: امسال تفاوت هایی در خدمات رسانی با سال قبل وجود دارد و تمام ظرفیت های کلان شهری را در خدمات به زائران کربلا در مراسم پیاده روی اربعین به کار گرفتیم.

وی افزود: همه شهرداری ها با برگزاری جلسات هماهنگ از سوی کلانشهرها به شهرداری تهران آمدند و در انجام خدمت رسانی به زائران امام حسین علیه السلام مشارکت دارند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردای تهران، خاطر نشان کرد: در سه مرز مهران، شلمچه و چذابه نیروی های خدماتی شهرداری مستقر هستند و در بخش هایی نیاز به خدمات بیشتر وجود دارد و بر این اساس شلمچه توسط شهرداری تهران خدمات رسانی می شود و شهرداری اهواز در مرز چذابه خدمت رسانی می کند.

یزدانی ادامه داد: در مرز مهران، شهرداری های همدان و اراک خدمات رسانی به زائران را بر عهده دارند و برخی از شهرداری ها با اعزام خودرو و برخی دیگر با اعزام نیروی انسانی تلاش کردند تا ظرفیت خدمات رسانی را به حداکثر ممکن برسانند و تقسیم کار صورت گرفته است.

وی یادآور شد: در کربلا حدود 750 نیرو مستقر کردیم و شهرداری همدان 15 خودرو و شهرداری مشهد 1000 خودرو در خدمت زائران قرار داده و شهرداری تهران از سوی مناطق شهری چهار، پنج و شش، 1000 نیرو در مرزها مستقر کرده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردای تهران همچنین بیان کرد: شهرداری های مستقر در مرزها نیز 150 خودرو را به محل اعزام کردند و در نجف شهرداری مشهد و کرج نیز با تقسیم کار 150 خودرو را مستقر کردند.

یزدانی ادامه داد: مدیریت در کربلا و نجف با مسئولین عراقی از 2 ماه قبل انجام شده و کار هر گروه و ارگانی مشخص است و در کنار این خدمات رسانی نیروهای امدادی وجود دارند و پزشکان بسیاری در شرکت شهر سالم به صورت افتخاری خدمات بهداشتی و درمانی را به صورت افتخاری و داوطلبانه در مسیر نجف تا کربلا ارائه می دهند.

وی همچنین گفت: بین کربلا و نجف هم شهردای قم مستقر است و ما قبل از راهپیمایی اربعین پاکسازی کامل در این مسیر انجام دادیم و در کنار این برنامه ریزی ها 500 نفر از ظرفیت نیروهای مردمی که داوطلبانه از شهرهای مختلف مشارکت می کنند و داوطلبانه ثبت نام کردند، استفاده می شود و در هر عمود 2 نیروی داوطلب مستقر شده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردای تهران در بخشی از سخنانش به استقرار بسیج شهرداری تهران در مسیر پیاده روی زائران در اربعین حسینی پرداخت و افزود: با هماهنگی خوب و پیگیری های شهردار برنامه ریزی ها لازم با بسیج هم انجام شد و تمام نیروی های شهرداری ویزای رایگان دریافت کردند و در محل نجف محلی برای اسکان نیروهای خدمات شهری مشخص شد.

یزدانی در مورد زباله های مسیر پیاده روی اربعین اعلام کرد: مسئولیت زباله ها با نیروهای عراقی است و ما زباله های جمع آوری شده را در محلی که طرف عراقی مشخص کرده، تحویل می دهیم و خدمات ما در بحث خدمات شهری است و 1400 چشمه سرویس بهداشتی در مرز مستقر کردیم و تا سه روز پس از اربعین خدمات شهری شهرداری برقرار خواهد بود.

وی تاکید کرد: خدمات نیروهای خدمات شهری شهرداری در مراسم اربعین حسینی کاملاً داوطلبانه است و به دلیل افزایش تقاضا با قرعه کشی انجام شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردای تهران در پایان عنوان کرد: مسئولیت تردد زائران بر اساسی مصوبه تا مهران بر عهده شهرداری و ادامه آن به طور مشخص وظیفه ای داریم و مسئولیت تردد پس از مهران با سپاه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه