English

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت خبر داد:

پرداخت قسطی بیمه سلامت برای رفاه حال شهروندان

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، از قسطی شدن پرداخت حق بیمه سلامت خبر داد و در مورد به روز شدن پرداختی های داروخانه های طرف قرارداد بیمه سلامت توضیح داد.

پرداخت قسطی بیمه سلامت برای رفاه حال شهروندان

به گزارش خبرگزاری موج، طاهر موهبتی صبح یکشنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه، روند پرداخت بدهی های بیمه سلامت شرح داد و در مورد قسطی شدن حق بیمه سلامت، گفت: هر کاری فرمولی دارد و نمی توان با تعارف، خدمت کرد. ما معتقدیم قسطی شدن پرداخت حق بیمه سلامت، به مردم کمک می کند. امیدواریم سازمان برنامه و بودجه، با این پیشنهاد موافقت کند.

او گفت: تا هفته آینده هزار میلیارد تومان به ارائه دهندگان خدمات پرداخت خواهد شد. با این رقم هزار میلیارد تومانی، جمع پرداختی های بیمه سلامت در سال ۹۷ به پنج هزار میلیارد تومان می رسد. اولویت ما پرداخت مطالبات داروخانه ها است، بر این اساس پرداختی ها به داروخانه ها تقریبا به روز شده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به اینکه ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: ۸۵ درصد این افراد از بیمه رایگان برخوردار هستند و دولت حق بیمه آنها را پرداخت می کند. از هموطنان درخواست می کنیم افرادی که وضع مالی خوبی دارند، جهت پرداخت حق بیمه خود اقدام کنند تا در تأمین منابع با مشکل مواجه نشویم.

موهبتی در مورد افزایش هزینه های دیالیز بیماران تحت پوشش گفت: طی چهار سال گذشته هزینه این بیماران افزایش پیدا نکرده بود و در حال حاضر ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش سازمان بیمه سلامت هستند و هزار و ۷۰۰ نیز در منزل دیالیز می شوند. در حال حاضر ۶۷ هزار بیمار خاص تحت پوشش سازمان هستند که ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر آنها بیماران دیالیزی هستند که در سال ۹۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای آنها هزینه شده است و تأخیری در خدمات آنها تاکنون نداشته ایم.

وی با اشاره به اینکه ۴۵ هزار ارائه کننده خدمات در کشور با سازمان بیمه سلامت همکاری می کنند، گفت: مطالبات منتهی به اسفندماه سال گذشته ۷ هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان بود که با پرداخت به موقع مطالبات، بخشی از آن پرداخت شد به طوری که در حال حاضر ۹۵۰ میلیارد تومان بخش خصوصی و ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بخش دانشگاهی از ما طلب دارند.

به گفته موهبتی، در یک جمعیت ۱۲ تا ۱۵ میلیونی مجموع این دریافتی ها و هزینه کردها باعث می شود تا با ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان کسری مواجه شویم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه