English

دولت عراق یکشنبه برای گشایش مرز خسروی تعیین تکلیف می کند/۲۵۰۰ موکب ایرانی در اربعین فعال است

دبیر ستاد اربعین از تلاش برای گشایش مرز خسروی در اربعین خبر داد و گفت: مقامات عراقی تا یکشنبه اعلام نظر می کنند.

دولت عراق یکشنبه برای گشایش مرز خسروی تعیین تکلیف می کند/۲۵۰۰ موکب ایرانی در اربعین فعال است

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، حیدری دبیر ستاد اربعین در گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: تفاهم نامه وزیر کشور با مسئول عتبات عراق موضوع هزینه های ویزای زایرین را مشخص کردیم.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر هماهنگی با طرف های عراقی با بانک مرکزی هم توافق کردیم تا در قالب ارز ثانویه هزینه ۳۸۶ هزار تومان ثابت کنیم و امروز ۱۴ هزار تومان هم این هزینه کم شد.

در ادامه آقایی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت، بیان کرد: با کاهش نرخ ارز ما به تفاوت ۱۴ هزار تومان ثبت نام کنندگان در سامانه سماح را بازپس می دهیم و حدود ۹۰ هزار نفر مشمول این ما به التفاوت می شوند و از طریق شعب بانک های ملی و ملت این مبلغ قابل اخذ است.

وی افزود: ۲۵۰۰ شرکت تحت پوشش سازمان عتبات به زایرین خدمات می دهد.

آقایی خاطر نشان کرد: تنها مدرک مورد نیاز دو قطعه عکس و پاسپورت با ۶ ماه مهلت است که تحویل دفاتر زیارتی شود و خود می توانند از طریق سامانه سماح ثبت نام انجام دهند.

حیدری در ادامه عنوان کرد: هر میزان ارز کاهش یابد با تشکیل جلسه ما به التفاوت ها را به مرور پرداخت می کنیم.

وی همچنین گفت: مرزهای تردد زائرین همان مرزهای سال قبل است و تردد هوایی از نظر قیمت در نوسان است و به صورت ثابت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پرواز تهران به نجف و برگشت است و از مشهد ۲ میلیون و هشتصد هزار تومان است.

دبیر ستاد اربعین در مورد مرزهای زمینی بیان کرد: برای گشایش مرز خسروی رایزنی کردیم و گزارشی به دولت عراق ارسال کردیم و برای بازگشایی دولت مرکزی عراق باید تصمیم بگیرد و ابلاغ کند.

حیدری تصریح کرد: تلاش ما برای بازگشایی مرز خسروی محدود به اربعین نیست و خواستار گشایش این مرز در تمام ایام سال هستیم و دولت عراق یکشنبه تصمیم گیری می کند.

پلارک دبیر اسکان و تغذیه اربعین نیز در ارتباط با برنامه اظهار کرد: سال گذشته ۱۵۰۰ موکب ایرانی داشتیم و امسال به ۲۵۰۰ موکب افزایش یافت.

آموزش میزبانی به موکب داران

وی گفت: امسال به موکب داران از طریق سامانه ای آموزش های لازم را برای استراحت و خواب زائران همچنین تغذیه آنها را ارائه دادیم.

پلارک به موکب های تخصصی هم اشاره کرد و افزود: به طور کلی مردم عراق میزبان زائران هستند و ما برای کمک حضور داریم و موکب های تخصصی برای گم شدگان هم تشکیل دادیم.

حیدری دبیر ستاد اربعین از برگزاری همایش اربعین در تهران خبر داد و گفت: همه کمیته ها در این همایش فعال شدند و سال گذشته نیز در این همایش جهانی از ۹۲ کشور شرکت کردند.

وی از تولید نرم افزار موبایلی اربعین خبر داد و گفت: نحوه نصب این اپلیکیشن را کارگروه فرهنگی مشخص می کند.

آقایی مدیرکل عتبات در پاسخ به این پرسش که سفر بدون ویزا ممکن خواهد بود یا خیر؟ تصریح کرد احترام به قوانین کشور میزبان مد نظر زائران باشد.

پلارک در رابطه با مشارکت شهرداری ها گفت: تمام شهرداری ها مشارکت دارند و شهرداری تهران به ویژه فعالیت دارد و سال گذشته نظافت کربلا را به نیکی انجام دادند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه