English

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران

باید پیاده روی مُد اصلی شهر و مردم باشد/انسان ها باید حاکم بر شهر باشند نه خودروها

پورسیدآقایی گفت:باید پیاده روی مُد اصلی شهر و مردم باشد و راه حل ها نباید به سمت تعریض خیابان ها باشد.

باید پیاده روی مُد اصلی شهر و مردم باشد/انسان ها باید حاکم بر شهر باشند نه خودروها

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، محسن پور سید آقایی در جلسه هماهنگی استقبال از مهر ۹۷ گفت: یکی از مباحث جدی ترافیک عدم رعایت حقوق مردم توسط یکدیگر است و افرادی که پارک دوبله می کنند خودخواهانه به حقوق دیگران احترام نمی گذارند.

وی تصریح کرد: امیدوارم آنچه دین ما اعلام کرده و رعایت حقوق مردم است را محقق کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: کسی که با سرعت غیر مجاز رانندگی می کند و با بی احتیاطی و رفتار تا به هنجار موجب ترافیک در شهر می شود حق مردم را پایمال می کند.

پورسید آقایی تهران را الگوی مدیریت در کشور دانست و گفت: شهری که از نظر ترافیک و رفتار شهروندان مناسب نباشد تبلور و نماد کشور را در نزد دیگران مخدوش می کند.

وی رفتار برخی از رانندگان را خطرساز خواند و افزود: تهران در خطرساز بودن رانندگی مَثَل شده است و باید کاری کنیم که ترافیک در تهران اصلاح شود و رفتارهای ترافیکی مناسب اعمال شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: این جلسه نماد تعامل مناسبی برای کنترل ترافیک است و پیام ملی است که نشان از هماهنگی پلیس و شهرداری دارد.

پورسید آقایی تصریح کرد: با تحول و تغییر نگرش می توانیم مسائل را حل و فصل کنیم و مسئله ما حل مشکل مردم تهران است و نه مسئله خودروهای تهران و نباید تصور کنیم راه حل ترافیک در تهران بزرگ کردم معابر، پل ها و افزایش خودروهاست.

وی افزود: در دنیا ثابت شده که با افزایش معابر تعداد جذب خودروها افزایش می یابد و تجربه آن را در پل صدر هم داریم و خودروهای بسیار زیاد دیگری به آن مسیر می پیوندند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران یادآور شد: دراین وضعیت ترافیکی اعتیاد به خودرو را افزایش می دهد.

پورسید آقایی گفت: حل پایه ای ترافیک تقویت موهای مختلف و استفاده مردم از دوچرخه و حمل و نقل عمومی است و به همین دلیل پارکینگ سازی در شهر را توصیه نمی کنیم.

وی تاکید کرد: مردم باید بدانند استفاده از خودرو هزینه بر است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تکیه بر رویکرد اصلاح معابر پایتخت به سیاست کاهش عرض معابر و افزایش عرض پیاده رو اشاره و تصریح کرد: باید پیاده روی مُد اصلی شهر و مردم باشد و راه حل ها نباید به سمت تعریض خیابان ها باشد.

پورسید آقایی همچنین گفت: فقط جاهایی مانند آزادگان لازم است پل عابر پیاده داشته باشیم و این پل ها نماد برتری خودرو به انسان است و جایی نیاز است ما عابر پیاده داشته باشیم که موضوع ایمنی مطرح باشد.

وی تاکید کرد: انسان ها باید حاکم بر شهر باشند نه خودروها که مردم برای تردد خودروها به سختی بیفتند و اگر مسیر مناسب باشد مردم از خودرو پیاده شده و تردد می کنند و تا زمانیکه اولویت ما خودرو باشد نمی توانیم مشکل خودرو را حل کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از راه اندازی ۱۴ دستگاه جرثقیل سنگین خبر داد و گفت: بودجه این جرثقیل ها را در بودجه سال ۹۸ هم لحاظ می کنیم.

پورسید آقایی در بخشی از سخنانش بیان کرد: کار دوربینی را در سطح شهر امسال به شدت تقویت خواهیم کرد و اعتبار خوبی از شهرداری و جرائم رانندگی به این این تخصیص یافته است.

وی به پارک اتوبوس ها و کامیون ها در مناطق مسکونی نیز به عنوان گزارش های مردمی پرداخت و افزود: باید مرتب بررسی شود و اعمال قانون شوند و دودزا بودن کامیون ها موجب آزار مردم است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین پیشنهاد کرد: سرعت کامیون ها در بزرگراه ها ۲۰ کیلومتر کمتر از خودرو سورای باشد و این موضوع را می توان در جلسه شورای عالی ترافیک برای کاهش تصادفات بررسی کرد.

پورسید آقایی در مورد مشارکت مردم در گزارش تخلفات راهنمایی و رانندگی اظهار کرد: در کشورهای پیشرفته این مهم وجود دارد و افراد در اعتراض به پایمال شدن حق خود متخلف را با ارسال عکس تخلف معرفی می کنند.

جسله هماهنگی استقبال از مهر ۹۷ صبح چهارشنبه ۲۱ شهریور با حضور روسای پلیس راهور مناطق تهران، معاونین حمل و نقل و ترافیک شهرداری مناطق تهران، فرمانده راهور تهران، فرمانده انتظامی تهران و معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در سوله مدیریت بحران بوستان لاله تهران برگزار شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه