English

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی:

گرد‌ و‌ غبار در محیط پیرامونی دریاچه ارومیه تثبیت شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی از کاشت گونه‌های گیاهی بومی منطقه را اقدامی برای تثبیت، گرد و غبار نمکی و رسوب حاصل از طوفان‌ اعلام کرد.

 گرد‌ و‌ غبار در محیط پیرامونی دریاچه ارومیه تثبیت شد

به گزارش خبرگزاری موج، میرصمد موسوی در جمع خبرنگاران در منطقه جبل‌کندی با اشاره به وسعت این اراضی منطقه جبل‌کندی گفت: سایت جبل‌کندی یکی از سایت‌های احیایی دریاچه ارومیه است که براساس ارزیابی‌های سال گذشته برای احیا به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری واگذار شده و اداره کل منابع طبیعی یکی از دستگاه‌های موفق در زمینه احیای دریاچه ارومیه بوده است.

وی افزود: بر اساس مطالعات صورت گرفته باید در پی احیای دریاچه ارومیه آب وارد دریاچه شود اما در این قسمت اداره منابع طبیعی وظیفه‌ای ندارد و تنها وظیفه تثبیت گرد و غبار منطقه به عهده این اداره کل است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی ادامه داد: خوشبختانه در پی اقدامات صورت گرفته در این منطقه تقریباً گرد و غبار تثبیت شده و در پی کاشت گونه‌های گیاهی بومی منطقه گرد و غبار نمکی و رسوب حاصل از طوفان‌های گرد و غبار تثبیت شده است.

موسوی ادامه داد: کاشت بوته‌های شورگز و قره‌داغ از سال 94 در این منطقه آغاز شده و پس از دو سال رشد بوته‌ها چندین تن گرد و غبار را در خودشان تثبیت و جمع‌آوری می‌کنند. طول بادشکن‌های غیر زنده در این منطقه 120 کیلومتر است که به بهترین نحو بوته‌کاری شده و به طور کامل گرد و غبار حاصل از طوفان‌ها را جمع‌آوری می‌کند.

به گفته موسوی، از چوب درخت گز به عنوان بادشکن غیر زنده استفاده شده که بخش بسیاری از گرد و غبار پراکنده در این منطقه را در خود جمع‌آوری کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی