English

​پدر آسیب شناسی ایران در واکنش به کودک زباله گرد به موج خبر داد:

شهرداری تهران به دردهای جامعه و مردم نمی رسد/جمع آوری زباله های شهر روزانه میلیاردها تومان درآمد دارد

پدر آسیب شناسی ایران با بیان اینکه جمع آوری زباله های شهری روزانه میلیاردها تومان درآمد دارد، گفت: کودکان زباله گرد به جوانی نمی رسند و کودکان در مافیای گونی به دستان بزهکاران آینده کشورند.

شهرداری تهران به دردهای جامعه و مردم نمی رسد/جمع آوری زباله های شهر روزانه میلیاردها تومان درآمد دارد

مجید ابهری در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، با اعلام این خبر که 65 درصد از مافیای کیسه به دستان زباله گرد، فرزندان غیر ایرانی هستند، اظهار کرد: همه ما در خیابان ها و کوچه پس کوچه ها، کودکان و نوجوانانی را با لباس های بسیار کثیف، موهایی ژولیده و گونی در دست یا دوش در حال جستجو در سطل های زباله دیده ایم، عجیب است که در مقابل چشمان همه ما این اتفاق می افتد.

وی یادآور شد: دولت ما به عنوان یکی از امضا کنندگان کنوانسیون حقوق کودک موظف به حمایت از این مظلومان بی دفاع است که در مقابل مزدی ناچیز برای مافیای طلای کثیف دچار انواع بیماری ها می گردند و غالبا در اثر تماس با اشیا آلوده و زباله های خطرناک به سن جوانی نمی رسند.

این جامعه شناس مطرح کشور تصریح کرد: تفکیک زباله و بازیافت پسماند حرکت بسیار خوب، اقتصادی و صنعتی است، اما تفکیک در مبدا و آموزش و فرهنگ سازی در این زمینه نه از زباله گردی و خم شدن تا کمر درون بشکه های زباله و سوژه سازی برای رسانه های بیگانه میسر نخواهد شد.

ابهری با بیان اینکه با یکی از کودکان زباله جمع کن صحبت کرده، افزود: یکی از این کودکان به من گفت 2 سال است حمام نرفته، در حالیکه دستش توسط شیشه های موجود در سطل زباله به شدت بریده بود حاضر نشد دست او را پانسمان کنم، گفت: «من باید تا آخر شب دو گونی زباله بزرگ تحویل بدهم».

این جامعه شناس ادامه داد: این کودکان ضایعات را در گونی های بزرگ جمع کرده و در جایی مخفی می کنند و آخر شب وانت های پسماند که پیمانکار شهردای هستند برای جمع آوری آنها می آیند.

وی با توصیف شرایط نامناسب زندگی کودکان زباله گرد، عنوان کرد: اتاق هایی که این کودکان در آنها زندگی می کنند بهتر از طویله نیست که اغلب 10 تا 12 نفر در کنار یکدیگر می خوابند، تجاوز جنسی بین این کودکان و پسران بزرگ تر از آنها امری عادی است.

 

پدر آسیب شناسی اجتماعی با تاکید بر اینکه مافیای گونی به دستان بزهکاران آینده کشور هستند، اظهار کرد: سازمان بهزیستی مسئولیت سرپرستی این کودکان را دارد، شهرداری تهران آنقدر گرفتار مسائل سیاسی و ادرای است که به دردهای جامعه و مردم نمی رسد، در حقیقت باید پیمانکاران را موظف به عدم استفاده از زباله های جمع آوری شده بنماید.

ابهری گردش مالی صنعت زباله را وسوسه ای برای اقدام به انواع روش ها برای کسب این ثروت خواند و گفت: روزی میلیاردها تومان در چرخه ضایعات زباله جا به جا می گردد و این پولی نیست که به سادگی بتوان از آن گذشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی