English

در حاشیه یک رقابت علمی دانش آموزی مطرح شد:

گلایه وزیر آموزش و پرورش از ستاد مبارزه با مواد مخدر/احیای جایگاه مدرسه در سند تحول آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش از ستاد مبارزه با مواد مخدر، گله کرد و گفت: به نظر من رقم های غلطی به عنوان آمار اعتیاد در بین دانش آموزان اعلام شده و وقتی این موضوع را مطرح می کنند که اطراف مدارس 2 تن مواد مخدر کشف شده باعث نگرانی خانواده ها می شوند.

گلایه وزیر آموزش و پرورش از ستاد مبارزه با مواد مخدر/احیای جایگاه مدرسه در سند تحول آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، سید محمد بطحایی در حاشیه برگزاری اختتامیه یازدهمین دوره لیگ علمی بین المللی پایا، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهمترین ویژگی این لیگ کار گروهی و مسابقات جمعی است و به صورت مجزا علاوه بر ویژگی های یک فعالیت علمی، ویژگی برجسته این لیگ انجام کار گروهی است و شرکت آنها در مسابقات به صورت گروهی برای ما در وزارت آموزش و پرورش است.

وی از ارائه تسهیلات به شرکت کنندگان در رقابت علمی پایا خبر داد و افزود: با مسئول استعدادهای درخشان در وزارت آموزش و پرورش هماهنگی انجام دادم تا همانگونه که برای دانش آموزان در المپیادهای علمی کشور تسهیلاتی اختصاص می یابد، به شرکت کنندگان در این لیگ علمی نیز تسهیلاتی را تخصیص دهیم و زمینه را برای رقابت های گروهی دانش آموزان بیش از گذشته فراهم کنیم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین بیان کرد: بخش از تسهیلات قابل ارائه به دانش آموزان تجهیزاتی است که در انجام تحقیقات علمی و فعالیت های مرتبط در اختیار آنها قرار خواهد گرفت و سطح دیگری از تسهیلات را در گفت و گو با شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تشویق آنها در انجام فعالیت های علمی فراهم می کنیم تا بتوانیم از عوامل انگیزشی در دوره تحصیل در آموزش عالی بهره خواهیم گرفت.

بطحایی در بخشی از سخنانش یادآور شد: تلاش ما در آموزش و پرورش و اجرای سند تحول نظام آموزشی این است که مدرسه جایگاه خود را به دست آورد و جزئیات بیشتر را در مواقع دیگری تشریح می کنم و به خانواده ها اعلام می کنم آموزش و پرورش مصمم است مدرسه و محیط های یادگیری در آموزش و پرورش به محیط های بانشاط و سرزنده تبدیل شود و نیازهای فردی و اجتماعی کودکان و نوجوانان در مدارس بیشتر مورد سنجش قرار بگیرد و بچه ها برای ورود به جامعه، آمادگی لازم را به دست بیاورند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش در بیش از گذشته انتظار جامعه در تربیت نسل آینده را تأمین خواهد کرد و این امید را دارم و این وعده را به مردم می دهم که برنامه های دولت دوازدهم در آموزش و پرورش و در راستای سند تحول انطباق با این وضعیت دارد و از مهر ماه سال 97 اجرایی می شود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به طرح این پرسش که سال گذشته 2 تن مواد مخدر در اطراف مدارس کشف شده، چه برنامه ای در این خصوص دارید؟ گفت: این گلایه را از ستاد مواد مخدر داشتم و این موضوع را مطرح می کنم هر آنچه موجب نگرانی خانواده ها شود باید با احتیاط مطرح شود، اینکه مواد مخدر در اطراف مدرسه پیدا شده به نحوی است که در هر کجای ایران می توان مواد مخدر پیدا شود و به کار بردن واژه مدرسه نگرانی هایی را برای خانوده ها ایجاد می کند.

بطحایی در ادامه یادآور شد: بارها و بارها به نظر من رقم های غلطی به عنوان آمار اعتیاد در بین دانش آموزان اعلام شده که تفسیرهای نادرستی بوده که از اعداد و ارقام مطرح شده و همانطور که در کوچه و خیابان و اطراف دانشگاه و در حواشی بیمارستان و در جوار خانه های مردم مواد مخدر پیدا می شود ممکن است اطراف مدرسه هم مواد مخدر توسط قاچاق چیان، قاچاق شود.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه