English

اسماعیل خلیل آبادی در گفتگو با موج:

سینماهای قدیمی تهران در صورت امکان بازسازی یا تبدیل به موزه می شوند

عضو کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران گفت: مردم تهران دیگر نیازی به پل و اتوبان ندارند بلکه نیاز آنها به فضاهایی است که بتوانند ضمن خاطره سازی، در آن ها حس آرامش پیدا کنند.

سینماهای قدیمی تهران در صورت امکان بازسازی یا تبدیل به موزه می شوند

حسن خلیل آبادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج گفت: تلاش شورای پنجم این است که به بازسازی سینماها و مراکز فرهنگی و تاریخی قابل استفاده بپردازد و آنهایی را که دیگر قابلیت استفاده ندارند به موزه تبدیل کند تا مردم پیشینه فرهنگی و هویتی خود و اولین های سینما را فراموش نکنند.

عضو کمیسیون اجتماعی شورای شهر با بیان اینکه برخی از سینماها  در برنامه تجهیز  و استفاده مجدد قرار گرفته اند، گفت: در سال های گذشته و شورای قبلی نیز مواردی چون سینما آزادی بازسازی شد که نتیجه خوبی هم داشت اما ترجیح مان بر این است که موردی به بازسازی نپردازیم و بتوانیم طی برنامه ریزی مناسب تعداد زیادی سینما را بازسازی و تعدادی را برای باقی ماندن خاطرات مردم به موزه تبدیل کنیم.

او با اشاره به اینکه هزینه و امکانات زیادی برای شروع این طرح نیاز است گفت: باید بانک اطلاعاتی از تمام آثار قدیمی و تاریخی و فرهنگی تهران جمع آوری شود زیرا هویت تاریخی مردم تهران به این اماکن گره خورده و حیف است مکان هایی چون باشگاه تمرین و ورزش پهلوان تختی یا خانه برخی مشاهیر که تاریخ مدونی از آن زمان و گذشته فرهنگی ما است امروز مخروبه و بدون استفاده مانده باشد.

او با بیان اینکه اولویت اول شورای شهر حل مشکلاتی چون حمل و نقل، آلودگی هوا و بافت ناپایدار شهر است افزود: برخی مشکلات تهران آنقدر بزرگ و مهم است که در  رسیدگی های اولیه شورای شهر و بازسازی و تبدیل مکان های تاریخی و فرهنگی در اولویت بعدی قرار گرفته اند که کاهش 30 درصدی بودجه فرهنگی شورا نیز مزید بر علت شده تا کمتر بتوانیم در قسمت فرهنگی و تاریخی جامعه اثرگذار باشیم.

حسن خلیل آبادی ضمن درخواست از مردم برای مشارکت و حساسیت بیشتر نسبت به هویت فرهنگی شان گفت: در این دوره مردم باید حساسیت شان را بالا ببرند و منتظر دولت و شهرداری نمانند و خودشان  به مشارکت برای بازسازی و استفاده از این اماکن بپردازند. بخش خصوصی اگر برای سرمایه گذاری فرهنگی و اقتصادی در بافت و مکان های تاریخی آمادگی خود را اعلام کند  شورای شهر پنجم قول می دهد از آن ها حمایت کرده و موانع حقوقی را از سر راهشان بردارد.

او با تاکید بر حمایت شهرداری نسبت به عدم گرفتن عوارض و اجازه ساخت و بازسازی این امکان از بخش خصوصی گفت: تهران دیگر نه پل می خواهد نه اتوبان. مردم این شهر نیاز به فضاهایی دارند که بتوانند حس آرامش از آن دریافت کنند که این اماکن تاریخی با بازسازی و تبدیل به کافه، کتابفروشی، رستوران های قدیمی و سنتی، حسینیه و... می تواند حس خوبی را به شهروندان بدهد و سرمایه گذاری مناسبی برای افراد سرمایه گذار باشد. متاسفانه تهران برای برخی مردم تبدیل شده است به خوابگاه که با گره زدن حسشان به هویت تاریخی و فرهنگیشان می توان احساس تعلق بیشتری نسبت به شهر در شهروندان ایجاد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه