English

دادستان کل کشور:

وعده های رییس جمهور محترم در دوره انتخابات فراموش نشده/ دولت و بخش اقتصادی خودشان موانع را بیابند

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه «وعده های رییس جمهور محترم در دوره انتخابات فراموش نشده و همه آنها ثبت و ضبط شده است » گفت: سه ماه نگذشته است که رییس جمهور محترم راجع به ارز گفت که مردم نگران نباشند اما مسئله این است که در طول یکسال ارز ۵۰ درصد افزایش یافته است.

وعده های رییس جمهور محترم  در دوره انتخابات  فراموش نشده/ دولت و بخش اقتصادی خودشان موانع را بیابند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور صبح دوشنبه در دیدار نوروزی با قضات و کارکنان دادستانی کل کشور با تبریک سال نو و اعیاد ماه رجب و ماه شعبان با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی در انجام هرچه بهتر کارها گفت: از همه همکاران خودم تقاصا دارم که  امسال هم به مانند سال های قبل مطابق با برنامه ریزی های انجام شده کارها را پیش ببرند و هرکجا دیدند برنامه در اجرا  نقص و ایراد دارد آن را به ما گزارش کنند تا در جهت اصلاح و رفع بر آییم.

وی گفت: نواقص کار خود و کمبودها و مشکلاتمان را بررسی کرده ایم و نقدهایی را نیز به کار خود وارد می دانیم که مجموع اینها را تهیه  کرده ایم.

منتظری با تاکید بر ضرورت تدبیر در امور و پرهیز از بی برنامگی  و افراط و تفریط در کارها با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع) در این زمینه گفت: دادستان کل و به تعبیری مدعی العموم و دادستان های سراسر کشور  وظایف  بسیاری دارند  که در حیطه  پیگیری نظارت، تذکر و در بعضی مواقع اقدام تقسیم می شود.

مدعی حقوق خصوصی افراد نیستیم

وی به موضوع صیانت از حقوق عامه اشاره کرد و  افزود: ما مدعی حقوق خصوصی افراد نیستیم،اما حقوق عامه مردم قطعا به مانند همه دنیا یک متصدی می خواهد.

منتظری تاکید کرد: بیش از ۷۰ عنوان از حقوق عامه در قوانین احصا شده است که متولی پیگیری این حقوق دادستان کل کشور و  دادستان های سراسر کشور هستند و البته همه آنها مبنای قانونی دارد.

دادستان کل کشور از تهیه پیش نویس دستورالعمل منسجم صیانت از حقوق عامه خبر داد و گفت: پیش نویس این دستور العمل به رییس قوه قضاییه ارائه شده است.

دادستان کل کشور به نامگذاری امسال به نام سال حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و با اعلام اینکه پیگیری این موضوع نیز در زمره حقوق عمومی جامعه قابل تعریف است اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی، اشتغال، حمایت از سرمایه گذاری داخلی و خارجی، مبارزه با  قاچاق کالا و ارز ،که این روزها به  بلیه ای تبدیل شده  و مشکلات و امور بانکی در دل شعار امسال  نهفته است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن به صورت  علنی و از طریق نفوذ و ورود در افکار و اندیشه ها  سعی در ناکارآمد  جلوه دادن امور دارد،به برخی مشکلات و ناکارآمدی های اقتصادی هم اشاره کرد و گفت: دادستان کل کشور مطابق قانون در هفت مجمع و شورای عمدتا اقتصادی عضو است و این حضور قانونی طبعا پیام خاص خود را دارد.

تیم اقتصادی دولت احتیاج به ترمیم و بازسازی دارد

این مقام قضائی در ادامه و با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود از جمله مشکلات ارزی تصریح کرد:تیم اقتصادی  دولت کارایی لازم را ندارد و احتیاج به ترمیم،تقویت و بازسازی دارد.

وی با تاکید بر اینکه «وعده های رییس جمهور محترم  در دوره انتخابات  فراموش نشده  و همه آنها ثبت و ضبط شده است » افزود: سه ماه نگذشته است که رییس جمهور محترم راجع به ارز گفت که  مردم نگران نباشند اما مسئله این است که در طول یکسال ارز ۵۰ درصد افزایش یافته است.

منتظری تاکید کرد: در ایام تعطیلات چند روزی در عتبات عالیات بودم و بسیار شنیدم که مردم تعجب می کردندکه ارزش پولی ما در مقابل پول کشوری مثل عراق با آن همه مشکلات این همه کاهش یافته است.

دادستان کل کشور گفت: قیمت دلار روز گذشته به شش هزار تومان رسید.نمی دانم  دولتمردان چه توضیحی دارند، قطعاسیاست دولت که این نبوده و دولتمردان وعده های  دیگری داده بودند.

این مقام قضایی افزود: وقتی احتمال داده می شود دست هایی در بین است که ارز را و اقتصاد کشور را و ارزش پول مارا  در معرض آسیب قرار دهد آیا عقل و منطق حکم نمی کند که ارزیابی کنیم و ببینیم کجای کار اشکال دارد؟

وی اظهار کرد: چرا باید اجازه داده شود که عده ای سودجو که معلوم نیست از کجا آمده اند، در میدان فردوسی و چهار راه استانبول و سبزه میدان بازار ارز را در اختیار بگیرند.

منتظری با طرح این پرسش که چرا هر آدمی از راه رسیده صرافی غیر مجاز باز کرده است گفت: مگر ما کم از دست موسسات مالی غیر مجاز کشیدیم و دچار مشکل شدیم، حالا نوبت مشکلات صرافی های غیر مجاز است؟!

دادستان کل کشور تصریح کرد: تیم اقتصادی دولت از قوه قضاییه ، دادستانی کل و نیروی انتظامی در برخورد با زالو صفتانی که به دنبال سود جویی هستند کمک بخواهد تا دست هایی که پشت سر قضیه هستند و می خواهند ضمن سودجویی مردم  را به تردید بیندازند و بی اعتماد کنند،نتوانند به مقصود خود برسند. 

منتظری با تاکید بر اینکه رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت بدانند که به ولله قصد ما نه تضعیف، نه تخریب و نه ناهماهنگی است، گفت: ما هم می خواهیم کمک کنیم. و اعلام می کنیم که دولت و بخش اقتصادی او خودشان موانع را بیابند و در برخورد هم از قوه قضاییه مطالبه کنند.

دادستان کل کشور با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در مقابله با کالای قاچاق  گفت: تصمیم جدی ما در  دادستانی کل  و دادستانی ها سراسر  کشورپیگیری مجدانه و مقابله با کالای قاچاق است که امسال آن را عملی می کنیم. 

وی همچنین از دادستان های سراسر کشور خواست در راستای حمایت از کالای داخلی و اشتغال و به منظور پیگیری دلایل تعطیلی کارخانه ها  مدیران این واحدهای تعطیل شده و دارای مشکل را دعوت و علت تعطیلی را بررسی  کنند تا چنانچه به گونه ای است که با تصمیم قضایی یا شبه قضایی می شود مشکلشان را حل کرد،اقدام لازم انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه