English

رئیس شورای شهر تهران:

در ادبیات توسعه، جنسیت و تبعیض جنسیتی جایگاهی ندارد

رئیس شورای شهر تهران گفت: در ادبیات توسعه جنسیت و تبعیض جنسیتی جایگاهی ندارد.

در ادبیات توسعه، جنسیت و تبعیض جنسیتی جایگاهی ندارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، محسن هاشمی در پنجاه و یکمین جلسه شورای شهر تهران ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ولادت حضرت فاطمه زهرا  با بیان این مطلب افزود: اینکه ما نیمی از جمعیت مولد، خلاق و پویای جامعه را بخواهیم به دلیل جنست مورد تبعیض قرار داده و از چرخه دانش و ارزش افزایی خارج کنیم، بزرگترین آسیب‌ها به توسعه پایدار و منافع ملی جامعه وارد می کند.

وی ادامه داد: در جامعه ما که با انقلاب اسلامی، زنان به جایگاه ویژه و مورد احترام دست یافته اند و امروز اکثریت جمعیت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ما را زنان تشکیل می دهند.

رئیس شورای شهر تهران  با تاکید بر اینکه باید بانوان در توسعه کشور نیز صاحب نقش متناسب باشند،  بیان کرد: تجربه نشان داده است که در برخی عرصه ها، عملکرد زنان موثرتر و با کارایی بیشتری از مردان است به خصوص در حوزه هایی که مرتبط با زیبایی شناختی، خلاقیت و توجه به جزییات و دانش افزایی نقش محوری دارد.

وی  با بیان اینکه در اسلام نیز این نگاه به زن از مهمترین ویژگی های اسلام ناب محمدی(ص) در برابر اسلام متحجرانه است که امام خمینی(ره) منادی اسلام ناب محسوب می شدند یادآور شد: زمانی که بخش متحجر، مخالف حضور زنان در جامعه و دانشگاه بودند اما امام خمینی زنان را پیشقراول عرصه‌های سیاسی و فرهنگی جامعه معرفی کردند.

محسن هاشمی تاکید کرد: امام خمینی فرمودند از دامن زن، مرد به معراج می رود. ما نباید به زنان نگاه جنسیتی و نه نگاه ضدجنسیتی داشته باشیم و آنان را از صحنه های جامعه و رشد به محیط های آلوده و ناامن یا پستو و کنج عزلت برانیم.

وی  با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی از جمله مسئولانی بود که به حضور و جایگاه ویژه زنان در جامعه ونقش آفرینی آنان در حوزه های اصلی و موثر کشور اهمیت ویژه ای می داد، گفت: ایشان همواره معتقد بود نقش زن در جامعه نباید یک نقش تزیینی یا با نگاه جنسیتی باشد و در دوران حضور ایشان در مراجع تصمیم گیری، همواره زنان موفق و اندیشمند مورد توجه و حمایت بودند.

به گفته رئیس شورای شهر تهران، آیت الله رفسنجانی معتقد بود جهان امروز جهان رقابت، توسعه و موفقیت در رشد است و کسی بازنده خواهد بود که خود را از نیروهای اصلی پیش برنده علمی و فرهنگی محروم کند.

وی یادآور شد: باید بپذیریم بدون حضور موفق زنان در جامعه و در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مانخواهیم توانست جایگاهی شایسته در دنیای امروز بدست آوریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی