English

حضور احمدی نژاد در دادگاه امروز بقایی

معاون اجرایی رئیس دولت دهم درباره حضور احمدی نژاد در دادگاه تجدید نظر گفت: ایشان به عنوان یک شهروندی عادی می‌توانند در دادگاه حضور داشته باشند و قرار است در این جلسه حضور یابند.

حضور احمدی نژاد در دادگاه امروز بقایی

به گزارش خبرگزاری موج، امروز چهارشنبه 25 بهمن چهارمین جلسه دادگاه تجدید نظر حمید بقایی در شعبه 68 دادگاه تجدیدنظر آغاز شد. حمید بقایی پیش از ورود به دادگاه در پاسخ به این سوال که ظاهرا قرار است امروز احمدی نژاد در جلسه دادگاه حضور یابند؟ گفت: ایشان به عنوان یک شهروندی عادی می‌توانند در دادگاه حضور داشته باشند و قرار است در این جلسه حضور یابند.

حمید بقایی به همراه مهران عبدالله‌پور وکیل‌مدافع‌اش در چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده‌اش در دادگاه تجدیدنظر حضور یافت.

تعدادی از افراد بقایی را هنگام ورود به دادگاه تجدیدنظر با سر دادن شعار الله‌اکبر همراهی کردند.

حضور احمدی نژاد در دادگاه امروز بقایی

بر اساس این گزارش، سومین جلسه رسیدگی به پرونده معاون اجرایی دولت دهم در دادگاه تجدیدنظر، ۲۱ بهمن‌ ماه برگزار شد و بقایی بر اساس متنی که در دست داشت، مدعی شد: به موجب اصل 140 قانون اساسی اتهام معاونان رئیس جمهور در مورد جرائم عادی با اطلاع مجلس شورای اسلامی و در دادگاه‌های عمومی دادگستری انجام می‌شود، اما این اصل در مورد بنده اجرایی نشد.

محاکمات باید به صورت علنی باشد

وی گفته بود: به موجب اصل 165 قانون اساسی محاکمات باید به صورت علنی باشد، تاکید بر علنی بودن محاکمات قضایی بیش از هر چیز موید یک اصل مهم و حساس یعنی آگاهی مردم از چگونگی انجام محاکمات و دفاعیات افراد نسبت به اتهاماتی است که در معرض آن قرار گرفتند. یک هدف دیگر نیز آن است که هیچ کس نتواند با سوء استفاده از موقعیت خود به دیگران اتهام ناروا بزنند. بنده بارها از دستگاه قضایی درخواست کردم تا قانون را در مورد بنده اجرا کند و اینک نیز در اعتراض به حکم صادره در دادگاه حضور یافتم تا به اعتراض بنده رسیدگی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی