English

علی ربیعی:

فساد اداری و مالی در هر جامعه ای یک معضل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: فساد اداری و مالی در هر جامعه ای یک معضل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بوده و به عنوان مهمترین عامل شکاف بین دولت-ملت ها و بزرگترین مانع در سر راه پیشرفت جوامع، صدمات جبران ناپذیری را بر روند توسعه همه جانبه کشورها وارد می سازد.

فساد اداری و مالی در هر جامعه ای یک معضل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است

به گزارش خبرگزاری موج، علی ربیعی طی بخشنامه ای به روند رو به رشد فساد اداری و مالی واکنش نشان داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی بخشنامه‌ای به سازمان‌ها و نهادهای تابعه این وزارتخانه خواستار ممنوعیت بکارگیری منسوبین به افراد سیاسی در سطوح مدیریتی شرکت‌ها و هلدینگ‌های تابعه به آنها شد. 

متن بخشنامه مذکور به این شرح است: "فساد اداری و مالی در هر جامعه ای یک معضل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بوده و به عنوان مهمترین عامل شکاف بین دولت_ملت ها و بزرگترین مانع در سر راه پیشرفت جوامع، صدمات جبران ناپذیری را بر روند توسعه همه جانبه کشورها وارد می سازد. تجربه، دانش و باور من نیز گواه این واقعیت است که فساد اداری مانع رشد رقابت‌های سالم و عدالت اجتماعی می شود. بنابراین مبارزه هوشمندانه، پیشدستانه، جدی و همه جانبه با اشکال و مظاهر اینگونه فساد که بیش و پیش از هر چیزی حاکمیت قانون را زیر سوال برده، باید اولویت نخست همه ما در فرصت مدیریتی خود باشد و در مسیر این ماموریت خطیر ، باید آماده خطر و پرداخت هزینه های گزاف آن نیز باشیم.

فساد اداری و مالی

گزارش‌هایی درباره بکارگیری منسوبین به افراد سیاسی، در سطوح مدیریتی برخلاف اصول شایسته سالاری دریافت می‌نمایم

متاسفانه علیرغم تاکیدات مکرر و صدور بخشنامه‌های متعدد، گزارش‌هایی درباره بکارگیری منسوبین به افراد سیاسی، در سطوح مدیریتی شرکت‌ها و هلدینگ‌های تابعه برخلاف اصول شایسته سالاری دریافت می‌نمایم و همین طور از ارتباطات غیر رسمی و خارج از ماموریت‌های غیرمحوله، توسط برخی مدیران با افراد ذی نفوذ سایر قوا مطلع هستم. این گونه اقدامات نشانگر عدم مسئولیت و بی کفایتی این نوع مدیران است که برآیند آن، مخدوش سازی سرمایه اجتماعی، ترویج یاس و بی تفاوتی است. 

بدین وسیله، بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای و برای آخرین بار ابلاغ می‌کنم چنانچه مدیری به جای کار حرفه ای به دنبال ارتباطات با ذینفعان من غیر حق و یا انتصابات سیاسی باشد، بی درنگ عزل خواهد شد".

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه