English

رئیس سازمان بهزیستی کشور

۱۵۰ مرکز اورژانس اجتماعی از محل هدفمندی یارانه‌ها راه اندازی می شود

رئیس سازمان بهزیستی از راه اندازی 150 مرکز اورژانس اجتماعی از محل هدفمنی یارانه ها در کشور خبر داد.

150 مرکز اورژانس اجتماعی از محل هدفمندی یارانه‌ها راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، انوشیروان محسنی بند پی در مراسم تقدیر از کارشناسان اورژانس اجتماعی کشور با بیان این مطلب افزود: در این زمینه مجلس نیز قول کمک 50 میلیارد تومانی را به اعتبارات اورژانس اجتماعی کشور داده است.

وی با  اشاره به همکاری معاونت حمایت‌های اجتماعی و معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی در طرح «نماد» ادامه داد: در قالب این طرح ۳۳ بسته روان‌شناسی و مشاوره برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و حدود ۲۳بسته برای ارتقای مددکاری در رده سنی دبستان و مهد کودک تهیه شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به فعالیت کارشناسان اورژانس اجتماعی کشور بیان کرد: فعالیت در همه حوزه‌های سازمان بهزیستی با دشواری‌هایی همراه است اما سختی کار در اورژانس اجتماعی مضاعف است.

به گفته وی، با تحولات عظیم محیطی، گسترش فضای مجازی و تغییر سبک زندگی با افزایش اختلالات روحی مواجهیم و با شرایطی روبه روشده‌ایم که بنیان خانواده  در معرض تهدید قرار گرفته است.

بند پی با بیان اینکه سازمان بهزیستی را تخصصی‌ترین و علمی‌ترین نهاد حاکمیتی با بهره مندی از ۲۲ هزار نیروی فعال و سازمان‌های مردم‌نهاد است یادآور شد: فعالیت سازمان بهزیستی همزمان با دولت تدبیر و امید سه راهبرد  وجود دارد که نخستین راهبرد مربوط به پیشگیری است. پیشگیری تمام اقدامات مربوط به تحکیم خانواده، توانمندسازی و اجتماع محوری را شامل می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به آموزش‌های پیش از ازدواج و بسته‌های آموزشی در حوزه اعتیاد، راهبرد بعدی بهزیستی در حوزه مداخله اشاره کرد و گفت: وقتی آسیب‌ها ومداخلات اجتناب‌ناپذیر هستند، اورژانس اجتماعی در حوزه مداخله وارد می‌شود  و برای اولین بار در حوزه سلامت اجتماعی نقش آفرینی کرده و نگاه تصمیم سازان را به خود جلب می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سلامت تنها مربوط به سلامت فیزبکی و جسمی نیست، تاکید کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت این سازمان مسئولیت ۲۰ درصد از سلامت را برعهده دارد و ۸۰ درصد باقی مانده مربوط به سلامت روانی و اجتماعی است.

وی با اشاره به ماده ۵۷ برنامه ششم توسعه که تولیت سلامت اجتماعی را به بهزیستی واگذار کرده است، افزود: نگاه به معتادانی که تا سال های گذشته به عنوان مجرم سناخته می‌شدند به عنوان بیمار تغییر کرده است. همچنین‌سامانه ثبت الکترونیکی طلاق در ۱۱ استان رونمایی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه