English

«کره» و «پرتغال» وارد حمل و نقل عمومی پایتخت شدند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با بیان اینکه ظرف دو سال آینده تعداد ۹۰هزار اتوبوس با مشارکت واحد خصوصی و دو کشور خارجی تولید خواهد شد، گفت: با جلسه ای که با ۴ کشور خارجی داشتیم دو کشور پرتغال و کره در بخش اتوبوسرانی و تاکسیرانی سرمایه گذاری خواهند کرد.

«کره» و «پرتغال» وارد حمل و نقل عمومی پایتخت شدند

نعمت الله ترکی در گفتگو با سارا حبیب الهی خبرنگار خبرگزاری موج، از انعقاد تفاهم نامه با کشورهای خارجی در راستای توسعه ناوگان اتوبوسرانی شهری خبر داد و گفت: سعی داریم با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی ناوگان اتوبوسرانی را در شهر تهران و سایر استان ها توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه مشارکت بخش خصوصی کمبود ناوگان اتوبوسرانی را در تهران جبران می‌کند، ادامه داد: ناوگان مورد نیاز پایتخت را موسسات، شرکت های خصوصی و افراد حقیقی وحقوقی تامین خواهند کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از ورود دو سرمایه گذار خارجی در ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی خبر داد و تصریح کرد: با جلسه ای که با ۴ کشور خارجی داشتیم دو کشور پرتغال و کره در بخش اتوبوسرانی و تاکسیرانی سرمایه گذاری خواهند کرد.

ترکی با بیان اینکه شرط تفاهم نامه ما با شرکت های خارجی این است که از کشور وارد کننده اتوبوس وارد نکنیم، عنوان کرد: شرکت های خارجی بر اساس تکنولوژی و فناوی که ما به آن نیاز داریم، با ما همکاری خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه مشارکت با واحدهای تولیدی کشور در حال نهایی شدن است، گفت: کارشناسان و سرمایه گذاران دو کشور پرتغال و کره برای ارائه تکنولوژی وارد کشور می‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران، مطرح کرد: طبق ظرفیت های مورد نیازکشور اتوبوس و تاکسی تولید میکنیم و در نظر داریم با تولید انبوه این دو ناوگان را به کشورهای خارجی صادر کنیم.

ترکی با بیان اینکه از اول مرداد ماه این تفاهم نامه اجرایی خواهد شد، افزود: طبق پیش زمینه قانونی این تفاهم نامه، کشورهایی که خواستار مشارکت در این پروژه هستند، تضامین سرمایه‌ای خود را باید مشخص کنند که در این خصوص در حال رایزنی هستیم تا از خدمات بانک عامل استفاده کنیم.

وی گفت: ظرف دو سال آینده تعداد ۹۰هزار اتوبوس با مشارکت واحد خصوصی و دو کشور خارجی تولید خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه