English

هدایت الله جمالی پور؛

آقای چمران و اعضای شورا حس «ناسیونالیستی» به تهران نداشته باشند

معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه ری با بیان اینکه با هماهنگی مجلس و با اصلاح مصوبه باید در انتخابات آینده شورای مستقل ایجاد شود، گفت:: به مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران و اعضای شورای شهر تهران توصیه میکنم که آنقدر حس ناسیونالیستی در رابطه با تهران نداشته باشند و آنقدر نگاه قشری و نگاه سطحی به موضوعات نکنند.

آقای چمران و اعضای شورا حس «ناسیونالیستی» به تهران نداشته باشند

هدایت الله جمالی پور در گفتگو با سارا حبیب الهی خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، در مورد جدایی شهر ری از شهر تهران اظهار داشت: با توجه به اینکه خدمات شهر ری در سطح فرمانداری ویژه و معاونت استانداری ارائه می شود، شهری ری از پایتخت جدا است و هیچگونه ارتباطی به شهر تهران ندارد؛ نمیدانم چرا این عبارت جدایی ری از تهران از سوی برخی از مسئولان مطرح می شود؟ ری شهرستان مستقل با مزایای تقسیماتی مستقل است.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در شورای شهر که اسم شهر ری با شهر تهران نمیتواند در یک جا عنوان شود، تصریح کرد: اگر اسم ری به استناد قانون در تبصره ذیل ماده ۱۲ و اصلاحیه مجلس به شهر تهران اضافه نشود و عنوانی از ری در هیچ جای شورای شهر نباشد قاعدتا اصل یکصدم قانون اساسی تحقق پیدا نکرده است.

فرماندار ویژه ری با تاکید بر اینکه با هماهنگی مجلس و با اصلاح مصوبه باید در انتخابات آینده شورای مستقل ایجاد شود، گفت: به عنوان فرماندار به اعضای شورای شهر تذکر می دهم که با رای مردم بازی نکنند، مردم انتظار دارند که قانون به مساوات اجرا شود.

جمالی پور ادامه داد: شهر ری پیشانی تاریخی ایران است و از سابقه ۷ هزار سال تاریخ برخوردار است. اگر اعضای شورای شهر فکر می کنند تهرانی که دیروز یک ده در کنار شهر ری بوده اهمیتش بالاتر از پایگاه تاریخی ایران است اشتباه کرده اند.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری ری را قبله تهران می دانند، ما معتقد هستیم که ری و تهران می تواند از همبستگی و پیوستگی در مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی برخوردار باشد و با اضافه کردن اسم ری به شورای شهر مباحث حاشیه ای تمام شود.

فرماندار ویژه ری اذعان کرد: اگر قرار باشد که اعضای شورای شهر رای مردم را بگیرند و در این موضوع عنایات و توجهی نکنند قطعا مردم رای به دنبال مطالبه به حقشان خواهند بود و بنده هم به عنوان فرماندار پی گیر حق مردم خواهم شد که ان شاالله این نقیصه در انتخابات شورای آینده برطرف شود.

وی گفت: به مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران و اعضای شورای شهر تهران توصیه میکنم که آنقدر حس ناسیونالیستی در رابطه با تهران نداشته باشند و آنقدر نگاه قشری و نگاه سطحی به موضوعات نکنند. با یک نگاه ویژه به عنوان منتخب مردم ری این اسم را اصلاح کنند تا ان شاالله این مباحثی که حاشیه ساز است تمام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه