English

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

قانون هوای پاک از تولید خودروهای غیراستاندارد جلوگیری می کند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه کارخانه‌ها در استان تهران ۱۹ تا ۲۰ درصد در آلودگی هوا سهم دارند، اظهارکرد: با اجرای قانون هوای پاک از تولید خودروهای غیراستاندارد جلوگیری می‌شود.

قانون هوای پاک از تولید خودروهای غیراستاندارد جلوگیری می کند

به گزارش خبرگزاری موج، رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به کمبود بارش در فصل پاییز اظهار کرد تهران کمترین آسیب از خشکسالی را خواهد دید و احتمالا  اصفحان دچار خشکسالی خواهد شد. وی در ادامه با اشاره به اینکه  کارخانه‌ها در استان تهران ۱۹ تا ۲۰ درصد در آلودگی هوا سهم دارند، اظهارکرد: با اجرای قانون هوای پاک از تولید خودروهای غیراستاندارد جلوگیری می‌شود.

 عیسی کلانتری همزمان با گرامیداشت هفته هوای پاک در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران که صبح امروز با حضور محمد حسین مقیمی - استاندار تهران - و سایر اعضاء به دبیری اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در استانداری تهران تشکیل شد، با اشاره به اینکه وارونگی هوا و کمبود بارش در فصل پاییز و زمستان باعث تشدید آلودگی هوا و بروز خشکسالی برای آینده می‌شود،اظهارکرد: امسال از پاییز دچار کمبود بارش شدیم و در آینده شاهد خشکسالی خواهیم بود.

 تهران کمترین آسیب را با وجود سدهای اطراف در خشکسالی خواهد داشت

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه تهران کمترین آسیب را با وجود سدهای اطراف در خشکسالی خواهد داشت و کلانشهرهای دیگر مانند اصفهان با وجود آب کم سد زاینده رود دچار خشکسالی خواهند شد، تصریح کرد:علت بروز ریزگردها در استان خوزستان و استانهای اطراف عدم تخصیص حق‌آبه‌های محیط زیستی است و منشاء ریزگردها در این فصل صد درصد داخلی است و باید با تامین حق‌آبه این مشکل را برطرف کرد.
 
وی با اشاره به اینکه در فصل سرما سه درصد از آلودگی هوا مربوط به خودروهای سواری و ۱۱ درصد موتور سیکلت است، اظهارکرد: ۶۷ درصد این آلودگی مربوط به کامیون‌ها و اتوبوس‌های فرسوده است و در حال حاضر از سوی استانداری تهران از تردد کامیون های فرسوده در سطح شهر جلوگیری می‌شود.
قانون هوای پاک
 

 مشکل آلودگی هوا امسال تنها مربوط به تهران نیست

کلانتری با بیان اینکه مشکل آلودگی هوا امسال تنها مربوط به تهران نیست و ۵ کلانشهر دیگر هم با این مشکل مواجه  هستند، گفت: برای بهبود وضع هوا در کلانشهرها باید به مدیریت و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، ساماندهی ساخت و سازها و اصلاح کیفیت سوخت به ویژه گازوئیل توجه شود البته اینکه دولت در صدد نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است اما در این بخش امکانات دولت محدود و نیاز به همکاری شهرداری و بخش خصوصی است.
 

با اجرای قانون هوای پاک از تولید خودروهای غیراستاندارد جلوگیری می‌شود

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه  کارخانه‌ها در استان تهران ۱۹ تا ۲۰ درصد در آلودگی هوا سهم دارند، اظهارکرد: با اجرای قانون هوای پاک از تولید خودروهای غیراستاندارد جلوگیری می‌شود.
 

 مهم‌ترین مشکل ما در حال حاضر کمبود آب است

به گزارش سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران(سامات) کلانتری در پایان با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکل ما در حال حاضر کمبود آب است، گفت: هر کشوری در دنیا فقط مجاز به استفاده از ۴۰ درصد آب تجدید پذیر است اما ایران از این منبع ۱۱۰ درصد برداشت می‌کند، زیستگاه‌ها با کمبود آب مواجه هستند و حفظ این ۱۷ میلیون هکتار کار سختی است چراکه منابع ژنتیکی باید برای نسل آینده حفظ گردد.
آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه