English

جلوگیری از چاقی با چند روش ساده

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: اغلب خانم ها و آقایان درباره اضافه وزنشان می گویند ما استعداد چاقی داریم؛ آب هم می خوریم چاق می شویم ولی این موضوع صحت ندارد.

جلوگیری از چاقی با چند روش ساده

به گزارش خبرگزاری موج، سیدضیاءالدین مظهری، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در خصوص استعداد چاقی در برخی از افراد افزود: اغلب خانم ها و آقایان درباره اضافه وزنشان می گویند ما استعداد چاقی داریم؛ آب هم می خوریم چاق می شویم ولی این موضوع، صحت ندارد.

جلوگیری از چاقی با ایجاد تعادل بین انرژی دریافتی و مصرف آن

وی ادامه داد: آنچه مسلم است افرادی که دچار چاقی یا اضافه وزن می شوند اگر جنبه مرضی نداشته باشند یعنی کم کاری تیروئید ، کیست تخمدان و بیماری هایی که منجر به چاقی می شوند در اکثریت قریب به اتفاق این افراد، بین انرژی دریافتی و مصرف آن تعادل برقرار نمی کنند یا غذای خود را در چند دقیقه و سریع میل می کنند.

چاق.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: وقتی که غذاها را به علت افت قند خون و یا گرسنگی شدید تناول می کنید زمان لازم است که این غذا جویده و بلیعده و هضم شود و به مرحله ای برسد که مرکز سیری و گرسنگی اعلام کند که به اندازه نیاز، انرژی و مواد مختلف را دریافت کرده اید.

با آرامش غذا خوردن، عاملی است برای جلوگیری از افزایش وزن

وی با بیان اینکه این زمان بین 25 تا 30 دقیقه طول می کشد، ادامه داد: از این رو، با آرامش غذا خوردن، عاملی است برای جلوگیری از افزایش دریافت انرژی و اگر سریع غذا بخورید بیشتر چاق می شوید.

با ورزش می توانید وزن خود را کنترل کنید

مظهری در برنامه رادیویی سلامت با بیان اینکه با ورزش می توانید وزن خود را کنترل کنید، اظهارداشت: برای جلوگیری از چاقی باید نخست، سرعت غذا خوردن را کم سپس به سرعت فعالیت بدنی خود اضافه کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه