English

رئیس شورای شهر تهران: در جمع خبرنگاران:

تعداد ورود خودروها به محدود طرح ترافیک کاهش می یابد/ کلیات طرح ترافیک مورد تایید است اما جزئیات نه!

رئیس شورای شهر تهران گفت: براساس طرح جدید ترافیک شهر تهران قرار است تا تعداد ورودی خودروها به این محدوده ها به نسبت گذشته کاهش پیدا کند.

تعداد ورود خودروها به محدود طرح ترافیک کاهش می یابد/ کلیات طرح ترافیک مورد تایید است اما جزئیات نه!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، محسن هاشمی در حاشیه سی و ششمین جلسه شورای شهر تهران با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر کلیسات طرح جدید ترافیک شهر تهران مورد تایید شوراست و در جزئیات اجرای آن اختلاف نظرهایی وجود دارد.

وی  با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 120 هزار خودرو به محدوده طرح ترافیک وارد می شود، ادامه داد: این ارقام نشان می دهد که تعداد ورودی خودروها به این محدوده بسیار زیاد است و در تلاش هستیم تا این تعداد کاهش داشته باشد.

رئیس شورای شهر تهران بیان کرد: طرح ترافیک فعلی تا فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت اما بیش از 20 سال است که طرح ترافیک فعلی در حال اجرایی شدن است.

وی با بیان اینکه در ابتدای این طرح تنها 20 هزار خودرو اجازه ورود به محدوده طرح را داشتند، یادآور شد:این در حالی بود که 4 هزار خودرو نیز می‌توانستند به صورت روزانه مجوز ورود به طرح ترافیک را خریداری کنند.

به گفته محسن هاشمی،  اکنون بیش از 100 هزار خودرو مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک را دارند به همین دلیل آلودگی هوای شهر تهران کاهش نمی‌یابد و عملا گویی طرح ترافیک اجرا نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به همه کارت ورود به محدوده طرح ترافیک داده‌ایم و از سوی دیگر درآمدی نیز نصیب شهرداری تهران نمی‌شود چرا که تورم بسیار زیاد است، تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد در طرح ترافیک جدید ورودی به محدوده طرح را کاهش دهیم.

به گفته رئیس شورای شهر تهران؛به رغم آنکه در گذشته 20 هزار خودرو برای ورود به طرح می‌آمدند که امروز به 120 هزار خودرو افزایش پیدا کرده است. لذا نیاز است که این موضوع مورد بررسی قرار گیرد که در این بازه زمانی چرا ورود به طرح اینقدر افزایش پیدا کرده است.

وی درباره خبر ابطال کارت های شناور ورود به محدوده طرح ترافیک نیز گفت: صدور مجوزهای شناور اقدام مناسبی بود اما متاسفانه به صورت مناسب از آن استفاده نمی‌شد به شکلی که کارت‌های شناور به صورت غیرقانونی در اختیار افرادی قرار گرفته بود که نهایتا مجوز آن لغو شد.

هاشمی افزود: 500 تا 600 کارت به صورت غیرقانونی در اختیار برخی افراد قرار داشت.

وی با بیان اینکه هنوز به صورت رسمی طرح ترافیک جدید به تصویب نرسیده و در این مسیر معاونت حمل و نقل شهرداری تهران تلاش می‌کند مصوبات لازم را بگیرد، ادامه داد: بی تردید وقتی طرحی جدید می‌خواهد آغاز شود پرسش و پاسخ و نظرات مختلف نسبت به آن مطرح می‌شود. طرح جدید ترافیک به شورای ترافیک تهران ارسال شده است و معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران نیز تلاش می‌کند آن را به تصویب برساند.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید مسیرهای قانونی برای تصویب این طرح طی شود و شورای شهر تهران و شورای ترافیک تهران باید طرح جدید را به تصویب برسانند تا اجرایی شود، بیان کرد: در جلسه هم اندیشی امروز نیز توضیحاتی توسط معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ارائه شد. البته کلیات این طرح مورد تایید شوراست، اما در جزئیات آن همچنان باید مسائل مختلف مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی درباره تصویب طرح دو فوریتی مبنی بر الزام شهرداری تهران به ارائه برنامه عملیاتی ساماندهی پارک حاشیه‌ای شهر تهران نیز توضیح داد: پارک‌های حاشیه‌ای در کشورهای توسعه یافته ساماندهی دقیقی دارند اما در حال حاضر پارک‌های حاشیه‌ای در شهر تهران وضعیتی نامناسب و به نوعی هر کی، هرکی هستند. افرادی ساعت‌ها ماشین خود را در حاشیه خیابان پارک می‌کنند و عصر بدون پرداخت هزینه خودروی خود را می‌برند.

به گفته محسن هاشمی، ساماندهی پارک‌های حاشیه‌ای می‌تواند باعث کاهش آلودگی هوای شهر تهران شود و بی تردید موضوع پراهمیتی است. بر همین اساس شورای اسلامی شهر تهران شهرداری را ملزم به ارائه لایحه‌ای در خصوص ساماندهی فضای پارک‌های حاشیه‌ای کرد که نهایتا این طرح با 15 رای موافق به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه