English

رئیس شورای شهر تهران بیان کرد:

بیمه مسئولیت و کیفیت فرآیند ساخت و ساز، یکی از راه های مقابله با زلزله

رئیس شورای شهر تهران یکی از راهکارهای مقابله با زلزله را افزوده شدن بیمه مسئولیت و کیفیت به فرآیند ساخت و ساز دانست.

بیمه مسئولیت و کیفیت فرآیند ساخت و ساز، یکی از راه های مقابله با زلزله

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، محسن هاشمی در سی و سومین جلسه شورای شهر تهران با بیان این مطلب افزود: امروز سالروز حادثه زلزله بم  است. زلزله ای که باعث کشته شدن بیش از 40 هزار تن از هموطنانمان  شد.

وی زلزله بم را یکی از تلخ ترین حوادث تاریخ معاصر ایران دانست و ادامه داد: هنوز بار غم آن بر دوش شهر غم و استان کرمان سنگینی می کند.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از ویژگی های زلزله بم، واقع شدن آن در شب و قبل از طلوع فجربود، یادآور شد: زمان وقوع زلزله باعث شد که به دلیل غافلگیری مردم از این اتفاق، بیشترین تلفات متوجه مردم بم شود.

وی در ادامه امداد رسانی در زلزله بم نیز بدلیل بعد مسافت وعدم آمادگی کافی در نهادهای مسئول  را یکی از دلایل افزایش تلفات ناشی از زلزله بم دانست و بیان کرد: اکنون تجربه تلخ و غمبار زلزله بم همراه ماست و باید جان های از دست رفته شهروندان بمی موجب نجات جانان دیگر شهروندانی شود که در خطر زلزله هستند.

محسن هاشمی با بیان اینکه زلزله در تهران وسایر کلانشهرها ، خطری جدی وهمیشگی است که نباید آنقدر کوچک انگاشته شود، تاکید کرد: نباید ان مساله منجر به رویه گذشته به کندی در آمادگی، عدم اولویت در تخصیص اعتبار و فقدان هماهنگی های لازم شود ونه آنقدر به آن دامن زده شود که به تشویش ونگرانی عمومی و متلاطم کردن جامعه وبی اعتمادی مردم به کفایت مدیریت شهر و کشور بیانجامد.

وی با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی که تمامی ارکان آن برخاسته از رای مردم وخواست شهروندان است،  گفت: حفظ جان و برطرف کردن نگرانی عمومی، اولویت نخست است و انتظار افکار عمومی از نمایندگان مردم در شورای شهر و شهرداری، مجلس و رییس جمهور و قوه مجریه قرار دادن موضوع مقابله با زلزله در بعد پیشگیری و کاهش خسارات جانی و مالی با اقداماتی نظیر مقاوم سازی سازه ها وافزایش کیفیت ساخت و مقابله کارامد با حادثه از طریق امداد ونجات سریع و دقیق و موثر با میزان امکانات کافی برای پوشش نیازهای مصدومان و  آسیب دیدگان است.

به گفته رئیس شورای شهر تهران؛ زلزله بم، ورزقان، کرمانشاه وکرمان پیام های عبرت انگیزی برای ما به همراه دارد و باید از این آموزش پرهزینه بیشترین بهره را در حفظ جان شهروندان و کاهش خسارات در سوانح آتی ببریم.

وی یکی از راهکارهای مقابله با زلزله ، افزوده شدن بیمه مسئولیت وکیفیت به فرایند ساخت بعنوان ضلع چهارم خریدار، سازنده و شهرداری است دانست و افزود: این اقدام باعث افزایش کیفیت ومقاومت ساختمان ها می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه